Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

5D eller 7D till inomhusfoto?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för bilderna! Precis vad jag ville se :)

Jag får dock säga att i nuläget känns en 50D som ett klart val, för att den verkligen är prisvärd. Dock tyckte jag verkligen om 7Ds AF-system. Det kändes väldigt snabbt och precist. Men egentligen kanske man klarar sig med det i 50Dn utan problem. Som det är just nu hänger ju inte min 400D med alls i svängarna.

Tack för bilderna! Precis vad jag ville se :)

Jag får dock säga att i nuläget känns en 50D som ett klart val, för att den verkligen är prisvärd. Dock tyckte jag verkligen om 7Ds AF-system. Det kändes väldigt snabbt och precist. Men egentligen kanske man klarar sig med det i 50Dn utan problem. Som det är just nu hänger ju inte min 400D med alls i svängarna.

Superboy: Är det ett 70-200 eller 85mm du använder i de korten du länkade till?

Jag tror att din 400D hänger med om du har ett snabbfokuserande objektiv. Förra året fotade jag hästhoppning med en 1000D och ett 55-250 IS. Det jag saknade var snabbare seriebildstagning eftersom jag är så dålig på att ta i rätt ögonblick.

Bilden är tagen med mitt 70-200 på 70mm.

ANNONS
Götaplatsens Foto