Annons

Dags igen? Ny dator? Mac eller pc?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fast Microsoft har ju på senare tid tvingat folk att uppgradera datorer för att kunna kör windows 11 trots att de flesta inte behövde bättre prestanda. Känns inte så fritt där inte
Jag kan inte påstå att jag uppskattar det heller men Apple har ju bytt arkitektur (Power PC -> x86/x64 -> ARM) några gånger och supportar väl inte de gamla hur länge som helst?

Jag vill uppriktigt tacka alla er som gjort inlägg i denna tråd. Det har verkligen hjälpt mig. Har beställt en PSU och så fort den är installerad kommer jag att avlägga en "rapport". Vad gäller datorvalet så är det en större investering. I varje fall för mig. Apple är intressant men troligen behöver jag lägga ca 20 000 eller mer för att få en långsiktigt hållbar lösning. Grunden är inte så dyr men det kostar att utöka lagringen. Just nu fungerar det med Windows och jag har en bärbar som redan har Linux Mint installerad. Kommer att fortsätta testa den innan jag bestämmer mig.
Fortsätt gärna diskutera men jag har inte något mer att säga.

Mycket smidigare och billigare med PC, jag uppgraderade min och bytte moderkort, cpu och minne, resten behövdes inte byta, PSU, hårddiskar, GPU, chassi, funkar hur bra som helst.
Nu köpte jag inte den vassaste cpu:n, men relativ dyrt moderkort, ville ha många usb portar bl a. Köpte dom här 2023, så det är ett tag sen. Köpte även en 1 TB ssd, där jag la windows. Hade innan W10, men installerade W11 och den kunde jag hämta gratis från MS.
1783275023460.png

Mycket smidigare och billigare med PC, jag uppgraderade min och bytte moderkort, cpu och minne, resten behövdes inte byta, PSU, hårddiskar, GPU, chassi, funkar hur bra som helst.
Nu köpte jag inte den vassaste cpu:n, men relativ dyrt moderkort, ville ha många usb portar bl a. Köpte dom här 2023, så det är ett tag sen. Köpte även en 1 TB ssd, där jag la windows. Hade innan W10, men installerade W11 och den kunde jag hämta gratis från MS.
Visa bilaga 180349
Oavsett vilket så är allt apdyrt nu på grund av AI-psykosen, vare sig det är ett halvätet äpple på produkten eller inte. Kan man hålla liv i det man redan har så är det nog klart att föredra rent ekonomiskt, i högre grad än brukligt.

ANNONS