** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

5d kallare än xxxd?

Produkter
(logga in för att koppla)

Origins

Medlem
Hej va ute och provade en gammal 5d igår för första gången. Va -30 men har fotat med 500d i sånt väder förr. Tyckte mig dock märka att 5d blev betydligt kallare än 500d. Funderar på om det beror på att den har mer metall i sig eller om jag bara var inbillningssjuk? Hur gör ni som tar långa exponeringar i sträng kyla, byter ni batteri hela tiden eller har ni nån värmare på kameran eller va kanske mina batterier gamla helt enkelt? :).
 
Det var många frågor i samma mening, men ja - 5D innehåller mer metall än 500D. Batterierna kan mycket väl ha blivit gamla och trötta, men alla kamerabatterier mår sämre i kyla.. Det brukar gå bra att ha ett batteri innanför jackan och bara peta i det i kameran när det ska fotograferas.
 
Hej va ute och provade en gammal 5d igår för första gången. Va -30 men har fotat med 500d i sånt väder förr. Tyckte mig dock märka att 5d blev betydligt kallare än 500d. Funderar på om det beror på att den har mer metall i sig eller om jag bara var inbillningssjuk? Hur gör ni som tar långa exponeringar i sträng kyla, byter ni batteri hela tiden eller har ni nån värmare på kameran eller va kanske mina batterier gamla helt enkelt? :).

Nattfoto mitt i vinten med & riktigt kallt har jag på mitt batterigrepp i med 2st varma & nyladdade batterier
brukar funka fint.
 
ANNONS