Annons

5d mk ii tappar frames

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest

iSolen.se

Guest
Jag köpte först ett identiskt kort som det var fel på. Så när jag bytte det så fick jag ett nytt. Det kan ju vara ngt fel i deras serietillverkning.
Jag hade tre kort i samma batch det var fel på en gång, funkade et tag men sen började de tappa sektorer. Förlorade inga bilder men sista bilden jag tog, tog 1 minut att spara. Envis kamera som inte gav upp :)
 

ztenlund

Aktiv medlem
Stop här nu, det är video vi pratar om, det är därför gränsen är 65MB/s och att 85MB/s video inte kan fungera med något av korten ovan.
För det första så svarade du på en angivelse om hastighet som även avsåg serietagning (och i fallet video modifierad mjukvara och inte standard). För det andra så är dessa märkningar inte en angivelse om faktisk hastighet som kortet klarar, utan en lägsta hastighet enligt några fördefinierade kategorier. Extreme Pro 160 MB/s är ett av kort som är snabbast bland CF-korten. Du kan alltså inte köpa ett snabbare kort med högre märkning, även fast kortet i verkligheten klarar att skriva snabbare än 65 MB/s.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Har du en 5D II kan du få en guide till att själv testa kort + kamera och deras gemensamma skrivhastighet.
Det enda jag har nu som det står Canon är en Prima Zoom 70F (köpt när det "begav sig") som tar ljuskänsliga platsremsor och inte CF-kort. :)

(Jag har dock ungefär samtida D700 kvar fortfarande och även ett Extreme Pro 160 MB/s som satt i D810. Den senare bytte jag dock in för ett tag sedan.)
 

iSolen.se

Guest
För det första så svarade du på en angivelse om hastighet som även avsåg serietagning (och i fallet video modifierad mjukvara och inte standard). För det andra så är dessa märkningar inte en angivelse om faktisk hastighet som kortet klarar, utan en lägsta hastighet enligt några fördefinierade kategorier. Extreme Pro 160 MB/s är ett av kort som är snabbast bland CF-korten. Du kan alltså inte köpa ett snabbare kort med högre märkning, även fast kortet i verkligheten klarar att skriva snabbare än 65 MB/s.
Jag pratade om video, TS pratade om video, 65MB/s kontinuerlig skrivhastighet gäller video.

Mina grejer är inte trasiga :)

När jag köper kort brukar jag ta i, det lönar sig i längden. T ex nu när jag börjar med video.
 

Betacam_SP

Aktiv medlem
Det verkar som att det var minneskortet.
Jag provade med ett annat kort, av samma modell och storlek, då tappade den inte bildrutor.
 
ANNONS