Annons

5d mk ii tappar frames

Produkter
(logga in för att koppla)

Betacam_SP

Aktiv medlem
Hej.
Jag filmar varje vecka med min 5d mk ii. Den har börjat att tappa frames till och från i korta perioder. Jag använder ett nytt Sandisk Extreme 64gb 120mb/s. Udma 7.
Jag formattera kortet inför varje ny inspelning
Jag filmar i full upplösning.
Vad kan felet vara?
 

iSolen.se

Guest
Hej.
Jag filmar varje vecka med min 5d mk ii. Den har börjat att tappa frames till och från i korta perioder. Jag använder ett nytt Sandisk Extreme 64gb 120mb/s. Udma 7.
Jag formattera kortet inför varje ny inspelning
Jag filmar i full upplösning.
Vad kan felet vara?
Fel på kameran, eller fel på kortet.

Har du provat med annat kort?

Har du provat kortet i en annan kamera?

Har du provat med andra inställningar?

Vad rekommenderar Canon för fart på kortet för video? Mina Sandisk Extremekort är på 160MB/s.
 

Betacam_SP

Aktiv medlem
Jag har inte provat annat kort.. Okej jag borde kanske ha ett snabbare kort.

Ja jag får prova mig fram lite

Fel på kameran, eller fel på kortet.

Har du provat med annat kort?

Har du provat i en annan kamera?

Har du provat med andra inställningar?

Vad rekommenderar Canon för fart på kortet för video? Mina Sandisk Extremekort är på 160MB/s.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Fel på kameran, eller fel på kortet.

Har du provat med annat kort?

Har du provat kortet i en annan kamera?

Har du provat med andra inställningar?

Vad rekommenderar Canon för fart på kortet för video? Mina Sandisk Extremekort är på 160MB/s.
160 MB/s är Extreme Pro och de kan skriva nästan så snabbt. För Extreme 120 MB/s uppger SanDisk upp till 85 MB/s i skrivhastighet.

Videomärkningen är 65 MB/s kontinuerligt mot 20 MB/s kontinuerligt...

Vad Canon 5D Mk2 kräver vet jag inte. Kameran är ju rätt gammal, så det borde inte vara jättehöga krav.

(Sedan är det även designmässigt lurigt. Jag har ett gammalt Extreme och det ser nästan ut som dagens Extreme Pro, då det då var en fräsigare serie än vad det är nu.)
 

Betacam_SP

Aktiv medlem
Jag har ett lika dant minneskort till min 7d, jag har inte sett att den tappar frames. Men jag ska prova att skifta kort mellan dom och se vad som händer.
Det kostar en tusenlapp att köpa ett snabbare kort också, det är jag inte så jättesugen på att göra om jag inte måste.
Jag få testa mig fram i olika steg.
5d mk2 ger en otroligt fin bildkvalitet när man filmar.
Jag kan rekommendera den ihop med gamla EF 80-200/2.8L. Det blir så snyggt!
 

PeterWem

Aktiv medlem
5,5MB/s (330MB/min) skriver 5D II film i högsta upplösning.

Högsta skrivhastighet (vid seriebildstagning eller råfilmning) för 5D II ligger runt 85 MB/s.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Nej det har jag inte gjort
Jag kör Ubuntu och det ingår i operativsystemet att kunna testa. Har du annat operativsystem finns det säkert någon som är bättre på det och vet vilket program man ska ha. Du behöver en kortläsare med USB 3, eller ja, USB 2 liggee väl på 60MB/s och är fortfarande snabbare än din 5D II när den skriver till filmformatet.

Har du Magic Lantern installerat i kameran sedan tidigare är det lätt att testa kombon där
 
ANNONS