Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
5D MkII - Fjärrstyrd video?
- Trådstartare T.Risberg
- Start datum
Jan.E..
Avslutat medlemskap
en fråga....
Hej !
Det kanske bara är jag som tänker fel men
Vad menar du med ’’normal’’ trådlös utlösare..
Mvh Jan.
ok nu förstår jag !!!
http://www.kamerabild.se/nyheter/tillbehor/Starta-filmning-med-Canon-Eos-pa-avstand-1.305850.html
Är det nån som kommit på en lösning för att starta en videosekvens med en "normal" trådlös utlösare?
ThomasR
Hej !
Det kanske bara är jag som tänker fel men
Vad menar du med ’’normal’’ trådlös utlösare..
Mvh Jan.
ok nu förstår jag !!!
http://www.kamerabild.se/nyheter/tillbehor/Starta-filmning-med-Canon-Eos-pa-avstand-1.305850.html
T.Risberg
Aktiv medlem
Hmm, vad jag förstår klarar den bara 1 m räckvidd dessutom måste jag finnas framför kameran.
Jag tänkte mer på att använda den jag har (noname Made in china) och kunna starta kameran med normal räckvidd (ca 40m) Kanske nån klurig rackare kunnat lista ut om det går att programmera om "knappfunktioner" . Typ C.Fn IV. Kanske nästa FW uppdatering kan ha den funktionen.
ThomasR
Jag tänkte mer på att använda den jag har (noname Made in china) och kunna starta kameran med normal räckvidd (ca 40m) Kanske nån klurig rackare kunnat lista ut om det går att programmera om "knappfunktioner" . Typ C.Fn IV. Kanske nästa FW uppdatering kan ha den funktionen.
ThomasR
froderberg
Aktiv medlem
5D Mark II är första generationens filmande systemkamera och hela branchen har tagits på sängen av det stora intresset för filmning. Det finns mycket mer att göra till nästa generation nu när tillverkarna vet att alla vill ha mer.
Sports Illustrated-fotografen Bill Frakes har fått en av sina Nikon D3s-hus modifierat på en verkstad så att han kan utlösa filmningen med en kabelbunden utlösare på avstånd.
Det går kanske att göra liknande hårdvarumodifiering av 5D Mark II. Det går kanske att lösa mjukvarumässigt också, men jag känner inte till någon lösning än.
Sports Illustrated-fotografen Bill Frakes har fått en av sina Nikon D3s-hus modifierat på en verkstad så att han kan utlösa filmningen med en kabelbunden utlösare på avstånd.
Det går kanske att göra liknande hårdvarumodifiering av 5D Mark II. Det går kanske att lösa mjukvarumässigt också, men jag känner inte till någon lösning än.
Anders Östberg
Guest
Har haft samma fundering, i och för sig med 1D Mark IV, skulle gärna hitta en enkel lösning för fjärrstyrt av och på. Enda lösningen jag hittat så här långt är att fjärrstyra via EOS Utility från en laptop. Det drar då med sig att man också måste ha ett WLAN. Provade att filma vårt senaste live-gig med en kamera + trådlös router vid mixplatsen och en laptop bredvid mig på scenen för att själv kunna starta om med en ny videofil inom var tolfte minut, och det var ju inte precis optimalt. 
Anders Östberg
Guest
Glömde att man förstås också måste ha en WFT-E2 eller motsvarande, så det är en rackarns dyr lösning.