Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

5D priser ? Efterföljare

Produkter
(logga in för att koppla)

Stisse

Aktiv medlem
Hej

Jag kommer troligtvis att köpa mig i 5D med kittet, batterirepp och blix mm, lägsta pris jag hittat är 29995:- hos Kungsholmsfoto för kittet. Någon som vet billigare eller på Internet i Sverige. (inga utlandswebbar)

Om nu en efterföljare kommer droppa in i feb-mars vad tror Ni om priset på 5D kommer det droppa?

Att köpa efterföljaren är väll att räka med kamera till efter sommaren tidigast om den nu kommer?

/Stefan Krantz

Om en efterföljare kommer, kommer priset att sjunka, samtidigt har även tillverkningen av den stoppats.Priset pressas även av marknadens efterfrågan och som baseras på mättnadsfaktorn, men även vad konkurenterna tar sig för.

Väntar du kommer det nya, bättre och billigare kameror. Nackdelen med att vänta är att ingen bild blir tagen under tiden.

Lycka till!

ANNONS
Götaplatsens Foto