Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
5D prisförändring sedan 1 år?
- Trådstartare scrappy
- Start datum
Den här kanske?
http://www.prisjakt.se/produkt.php?pu=62205
http://www.prisjakt.se/produkt.php?pu=62205
scrappy
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Det är ganska enkelt.. Priset har mer eller mindre legat fast (inbördes butiker tävlar om hundralappar), fram tills för en månad sedan då det "stora" droppet kom..ner till dagens nivå.
Det "stora" droppet kom väl efter att cashbacken slutade gälla och motsvarade vad jag förstår denna? Hade det inte varit enklare att sänka priset direkt så folk sluppit strulet med cashback-hanteringen?
Tack för länken till prisjakt - klockrent.
mr_rockster
Aktiv medlem
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Efter att ha jobbat i radioaffär så vet jag att det kan vara jobbigt när någon sänker priserna och så hipp som happ. Har man då någon i lager så ligger den helt fel och då vågar ingen ha något i lager etc. etc. Skulle gissa på att det är därför Canon kör sådanhär Cashback. Då kan de behålla samma pris så de som har i lager slipper ligga "fel" i pris då de ändå får tillbaka pengarna mha cashback och då vågar butikerna ha fler i lager. Sedan så säger de kanske att då och då slutar cashbacken gälla och samma dag så sänker vi priset så de har god tid att förbereda sig.
Det är iaf vad jag tror..
MVH
Johan
Det är iaf vad jag tror..
MVH
Johan
mr_rockster
Aktiv medlem
När jag var i branschen så var det inte så. Senast idag kollade jag priser på en kamera (kollade i en lokal butik på en kompakt) och på ett av ställena kunde inte lämna bra pris för de hade köpt in den för dyrt och de kunde inte sälja den och gå back... Detta var en Canon så jag tror att butiken sitter i skiten då...
MVH
Johan
MVH
Johan
Photocon
Aktiv medlem
10-12%
För ett år sedan fanns knappt en 5D att uppbringa i Sverige. Cyberphoto hade konstigt nog däremot vertikalgreppen till den på lager, men hade ff väntetid på kameran.
Om vi använder Scandinavian Photo som exempel var enbart huset satt till en femma under 30.000 kr vid den tidpunkten. Idag är den en femma under 27.000 kr. De rena nätaffärerna har den något billigare.
Egentligen har 5D hållit sitt pris ovanligt bra och jag tror inte den kommer att sjunka så mycket mer. Den kommer att hålla sitt pris som Eos 1Ds gjorde ända fram till uppföljaren 1DsMkII avsiserades och under väntetiden på 1DsMkII såldes 1Ds slut till sitt ordinarie pris eftersom det dröjde 6-7 månader innan 1DsMkII blev tillgänglig.
Alltså samma jävla visa varje gång en ny modell aviseras. Frågan är hur många gånger vi konsumenter ska gå på det och hur många stackars fotohandlare som vill lämna bra service ska överleva.
För ett år sedan fanns knappt en 5D att uppbringa i Sverige. Cyberphoto hade konstigt nog däremot vertikalgreppen till den på lager, men hade ff väntetid på kameran.
Om vi använder Scandinavian Photo som exempel var enbart huset satt till en femma under 30.000 kr vid den tidpunkten. Idag är den en femma under 27.000 kr. De rena nätaffärerna har den något billigare.
Egentligen har 5D hållit sitt pris ovanligt bra och jag tror inte den kommer att sjunka så mycket mer. Den kommer att hålla sitt pris som Eos 1Ds gjorde ända fram till uppföljaren 1DsMkII avsiserades och under väntetiden på 1DsMkII såldes 1Ds slut till sitt ordinarie pris eftersom det dröjde 6-7 månader innan 1DsMkII blev tillgänglig.
Alltså samma jävla visa varje gång en ny modell aviseras. Frågan är hur många gånger vi konsumenter ska gå på det och hur många stackars fotohandlare som vill lämna bra service ska överleva.
scrappy
Aktiv medlem
23890:-
Fotokungen som är en seriös och svensk återförsäljare ligger på 23890:-
http://fotokungen.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=371&cat=167
Antar att andra kommer att steppa ner i pris snart då Canon verkar ha sänkt inköpspriset.
Oavsett vad (och när) som kommer efter 5D kommer den med stor sannolikhet ligga > 30000:- och bara vara marginellt bättre. Jag gissar att 5D och efterföljaren kommer att säljas parallellt under ca 6 månader. Under denna period kommer detta forum att översvämmas med trådar som "skall jag köpa 5D eller efterföljaren", "är det värt pengarna att satsa på efterföljaren", osv...
Min 5-öresanalys.
Fotokungen som är en seriös och svensk återförsäljare ligger på 23890:-
http://fotokungen.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=371&cat=167
Antar att andra kommer att steppa ner i pris snart då Canon verkar ha sänkt inköpspriset.
Oavsett vad (och när) som kommer efter 5D kommer den med stor sannolikhet ligga > 30000:- och bara vara marginellt bättre. Jag gissar att 5D och efterföljaren kommer att säljas parallellt under ca 6 månader. Under denna period kommer detta forum att översvämmas med trådar som "skall jag köpa 5D eller efterföljaren", "är det värt pengarna att satsa på efterföljaren", osv...
Min 5-öresanalys.