Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

5D problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Jag har en 5D och får ganska ofta när jag tittar igeom gamla bilder ett felmeddelande med ett "?" i. Det står "bild kan ej visas" eller liknande. Vet någon varför det är så?

Jag har en 5D och får ganska ofta när jag tittar igeom gamla bilder ett felmeddelande med ett "?" i. Det står "bild kan ej visas" eller liknande. Vet någon varför det är så?

Om du haft minneskortet taget ur kameran och sedan stoppat i det i kameran igen så känner inte kameran igen formatet på de stående bilderna.
Datorn vänder bilderna rätt i förhandsgranskningen och den informationen som sparas på kortet känner inte kameran igen.

Aj då! Finns det något att göra åt problemet?

Vet inte om det går att stänga av automatisk vändning av bilder i förhandsgranskaren. Men något sådant borde lösa problemet.

Vet inte heller om det är någon skillnad på om man använder kortläsare eller kopplar kameran direkt till datorn via Usb.

Kan vara lite irriterande om man inte vill tömma kortet efter varje gång det suttit i datorn.

ANNONS
Götaplatsens Foto