Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70-200 2,8L, ingår stativfästet?

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Hej,

Börjar mer och mer luta åt att häva köpet av Sigmas 70-200 2,8 pga deras leveransproblem. Då köper jag i stället Canons 2,8L variant. Jag har kollat runt och sökt i forumen här men inte lyckats begripa om stativfäste ingår till det eller inte. Tacksam om någon kan upplysa mig.

PS.

Glöm inte att Canon har "cashback" på:

EF 70-200mm f/4 L USM

SKR 900:-

Året ut!

646 EUR på
http://www.ac-foto.com/
(jag är MYCKET nöjd med deras service!)

Det blir i runda tal 6000:- + frakt - rabatt = ca 5300:- totalt!

Prisvärt!

Tack!

Jag köper utan IS, ska ha det i första hand till att fota hockey med och använder ändå enbensstativ då. För tungt att hålla kamerans tyngd en hel match. Dessutom har jag redan trampat över min planerade budget och dom extra tusenlapparna för IS kan jag inte slanta upp just nu.
Jag köpte Sigmat hos Expert Fridhemsplan och kommer med all sannolikhet att köpa Canon gluggen där också. Dom har varit mycket OK mot mig och jag har ett 70-200 4L till låns från dom medan det här strulet med leverans pågår. Det är bara om deras pris skiljer mycket från internetleverantörerna som jag går annorstädes.
Jag är också imponerad av den 4L jag har till låns och det suger lite efter att ha en L glugg till hockeyn, dock har jag testat 4L i hallen och det bekräftar att jag behöver 2,8. Det extra steget gör den skillnad jag behöver där.
Har god erfarenhet från mina andra Sigma gluggar men jag litar inte på generalagenten längre och har tröttnat på att vänta.

BugEyes skrev:
...
Jag köpte Sigmat hos Expert Fridhemsplan och kommer med all sannolikhet att köpa Canon gluggen där också.
...

Kolla priserna först, Expert har mycket höga priser på Canonobjektiv enligt min egen erfarenhet. Jag köpte mitt 70-200/IS utan att kolla och jag förlorade flera tusenlappar.

Tack, men det blev inget Canon. Jag fick till slut en ny Sigma och den här gången funkar det perfekt så jag är nöjd med det nu.
Förresten var det samma pris på Canon som Scandinavian Photo har, det hade jag redan kollat.

OK, det var tag sedan så det har väl ändrats till det bättre då.

ANNONS
Götaplatsens Foto