Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70-200/2,8L IS Usm

Produkter
(logga in för att koppla)

Giovannis

Avslutat medlemskap
jag ha tänckt och köppa mig en Canon Objektiv Ef 70-200/2,8L IS Usm här hemma så kostar det
19 995:- min fråga är om jag nu ska köppa det ifrån USA hur mycket kan jag få den för? totalkostnaden alltså? och isåfall vilken nätbutik ska jag köppa ifrån?

tacksam för svar.

B&H är populär och få snakcar negativt om dem.

Det hade varit mitt tvärsäkra val iaf.

Piserna hittar du där och så är det bara att lägga till moms/tull + frakt så har du vipps ett erbjudande där du tjänar ngr tusen,,

Lycka till!

16 962,50 hos Zebramedia. Det är ju 3 000 billigare...

19 995 är väl rekpriset som ingen tar.

Tänk på att du lätt åker på tull och moms om du beställer från USA.

Nja, det blir nog inte så värst mycket billigare från B&H.
1659$ x 7,66 = 12709:-
Amerikansk försäljningsskatt, c:a 6-8%.
= 13725, sen kommer svensk MOMS 25%
=17157, och så lite tullavgifter, säg en femhundring... tjaha...c:a 17657...!

Det blir nog bättre att köpa gluggen på Zebra.

Segeson skrev:
Nja, det blir nog inte så värst mycket billigare från B&H.
1659$ x 7,66 = 12709:-
Amerikansk försäljningsskatt, c:a 6-8%.
= 13725, sen kommer svensk MOMS 25%
=17157, och så lite tullavgifter, säg en femhundring... tjaha...c:a 17657...!

Det blir nog bättre att köpa gluggen på Zebra.

Nja... det är nog inte både svensk och amerikansk moms vad jag vet... så dra av de 6-8 procenten.

Så tokigt var det ändå inte, tullen och den Amerikanska skatten på 5% blir det samma och förtullningen går på 200kr. Frakten på 3kg glas får du nog räkna med ligger på över 500kr och moms på den. Så räkna med 18 000kr så blir du inte besviken. Tänk även på att du måste till USA med gluggen om du måste fixa focusen. (om du inte har CPS kort vs)

Köpte min 24-70 från B&H via UPS, det diffade på någon hundring men det var för att det var 3v lev tid från Canon i Sverige och ingen av mina normala kanaler hade den hemma som det blev B&H.

Finns sakerna på hyllan här hemma så vette fasen om det motiverar allt jobb att importera själv, skillnaden i pris blir mindre och mindre.

Robert_Vallentuna skrev:
... Tänk även på att du måste till USA med gluggen om du måste fixa focusen. (om du inte har CPS kort vs) ...
Nej det går alldeles utmärkt att lämna in garantiärenden på USA-köpta gluggar i Sverige. T ex fokus-problem fixas kostnadsfritt inom garantitiden om man har kvitto och världsgaranti-slipen (den senare kanske inte ens behövs?).

B&H lägger inte på någon lokal skatt eller moms, de är de priserna som står på hemsidan som gäller för oss i Sverige.
Men det tillkommer tull på varor + frakt.
Moms på varor + frakt + tull
Om du änvänder DHL så lägger de på ca 100 kr för hanteringen av tullavgifter.

Det finns en artikel som beskriver hela förfarandet. Läs denna.
Grovt räknat så kan man använda 10kr som valuta på dollarn.

USA försäljningsskatt gäller bara invånare bosatta i USA. Du kommer naturligtvis få betala Svensk skatt dvs, 25% moms istället.

Sen har Canon Världsgaranti på objektiv, så det blir inga som helst problem med garantin i Sverige.
Men se till att du väljer den lite dyrare USA märkta gluggen vid köp på B&H, dom har två varianter, en Imported som endast B&H ger garanti på och den USA märkta som har Världsgaranti.

Jag har själv köpt objektiv hos B&H och kan rekomendera dom varmt.

Lycka till med ditt köp.

Senast ändrad:
Objektivet: $1659,95 = 12674kr
Frakt: ca $50 = 381kr
Tull (6,7%) = 849kr
Expeditionsavgift ca 100kr
Moms (25%) på 12674+381+849+100 = 3501kr

Summa summarum:

12674+381+849+100+3501 = 17505kr

Med reservation för frakten som jag uppskattade utifrån egna erfarenheter. Den kan variera ett tiotal dollar. Detta objektiv lönar sig alltså knappast att beställa från USA.

Här finns mer att läsa om att handla från utlandet:
http://www.fotosidan.se/cldoc/3761.htm

mvh
David

Senast ändrad:
Giovannis skrev:
jag ha tänckt och köppa mig en Canon Objektiv Ef 70-200/2,8L IS Usm här hemma så kostar det
19 995:- min fråga är om jag nu ska köppa det ifrån USA hur mycket kan jag få den för? totalkostnaden alltså? och isåfall vilken nätbutik ska jag köppa ifrån?

tacksam för svar.

Se bara till så du har Garanti som gäller i ditt hemland. Köpte mitt i början på sommaren och dett har varit på service 3 gånger nu !! Det gör inget annat än jävlas. Håller på å bli less på detta nu. Hoppas du har bättre tur med ditt . .

Mvh Glenn

det blir nog zebra media, har tittat runt på nätet men under 16_962,50 det går nog inte och hitta biligare.

Tveklöst ja, om du frågar mig personligen.

Tror att det hade vairt de allra allra flestas val om de hade jämfört de två side by side.

Båda är fina objektiv och du kan förvänta dig liknande optiska resultat. IS,en har också ett långt bättre begagnatpris procentuellt sett.

Ett nytt 70-200 utan IS som är "nytt" är inte värt många kronor mer än ett likadant som är 8 år och lika snyggt i skicket..

För mig hade valet varit lätt.

Det beror ju också på vad man fotar. Fotar du motiv som ALLtid springer så behöver du knappas IS,en om du inte vill ha finare förutsättningar för panoreringsresultat såklart..

Mvh Niclas,

Tyskland..

Annars är tyskland ett bra alternativ.

AC-foto t.ex har den inne för direkt leverans för cirka 16.5k, det är också en bra bit mindre än i Sverige.

Nu så det blev en Canon Objektiv Ef 70-200/2,8L Usm, Canon Converter Ef 1,4X II och Canon Blixt 580EX.

De pengarna som jag skulle lägga på IS funktionen gick till 580EX blixten istället.

köpet blev hos scandinavianphoto, händer det något så vet man vart de är. säkrast så eller?

ANNONS
Götaplatsens Foto