Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
70-200 4l Is Vs 2.8l
- Trådstartare Wicca
- Start datum
PatrikPolly
Aktiv medlem
Har fotat mycket konserter med en canon 10d och den är inte så vass vad gäller ISO. 400 är MAX sen blir det helt för grynigt. I och med detta så blir det bländarprioritet 2,8 och slutaren får ställa in sig efter det. 1/60 del och uppåt vill jag helst ha. Beror ju såklart på vad det är för band som spelar. Är det en sångare som hoppar och studsar mycket så måste man ju komma ned i kortare slutartider.
Man kunde pressa sig till 800 ISO och sedan göra bilden svart/vit när man kom hem, brukade blir ganska snyggt.
Nu har jag en Canon 5d och det är en helt annan liga, nu kan jag fota på ISO 1600 utan problem - och på så sätt få kortare slutartider om det behövs.
Jag strävar dock alltid efter att ha så lågt ISO som möjligt. Brus och gryn kan man alltid lägga på bilden i efterhand om man skulle vilja det.
Man kunde pressa sig till 800 ISO och sedan göra bilden svart/vit när man kom hem, brukade blir ganska snyggt.
Nu har jag en Canon 5d och det är en helt annan liga, nu kan jag fota på ISO 1600 utan problem - och på så sätt få kortare slutartider om det behövs.
Jag strävar dock alltid efter att ha så lågt ISO som möjligt. Brus och gryn kan man alltid lägga på bilden i efterhand om man skulle vilja det.