Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70-200 till D90

Produkter
(logga in för att koppla)

ChrisW

Ny medlem
Hej är sugen på ett 70-200 till min D90. Har tittat mest på Nikons 70-200 2.8 VR, blir ett begagnat isåfall.

Det jag nu undrar är om det funkar bra att ha det handhållet? Och om det är skarpt redan på 2.8?

Det nya VRII är väl inte värt att lägga till för om jag inte kommer uppgradera till FX?

Hej är sugen på ett 70-200 till min D90. Har tittat mest på Nikons 70-200 2.8 VR, blir ett begagnat isåfall.

Det jag nu undrar är om det funkar bra att ha det handhållet? Och om det är skarpt redan på 2.8?

Det nya VRII är väl inte värt att lägga till för om jag inte kommer uppgradera till FX?

Det är ganska skarpt redan på 2.8, men inte överdrivet tycker jag. Fast användbart.

Du är inte i behov av VRII om du inte ska uppgradera till FX.

Mitt ex är riktigt skarp på 2.8 - bländar aldrig ner för skärpans skull. Funkar utmärkt även på FX om man inte jagar hörnskärpa men vem gör det med ett tele? Den finns trots allt som begagnad ca 10.000 under VR2s nypris. Hade inte tvekat även om du har planer på FX framöver. Det ÄR en strålande zoom oavsett sensorformat - och på DX är den dessutom helt fenomenal.

ANNONS
Götaplatsens Foto