Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
70-200VR med Canon 500D
- Trådstartare johan_w
- Start datum
Dykhjelm
Aktiv medlem
johan_w skrev:
Någon som testat Nikon 70-200mm VR tillsammans med närbildslinsen Canon 500D?
Vore kul och veta hur ni som använder den kombinationen tycker.
Vill också veta det
boris.bonasin
Aktiv medlem
Jag har den, köpte den mest för att jag ville ha makromöjlighet utan att sätta dit 105:an.
Kombinationen fungerar hyfsat smidigt och bra. Avståndet måste hållas kring 0,5m för att det ska bli rät. Ett riktigt makroobjektiv är dock mycket smidigare att använda eftersom det kan användas från 1:1 till oändlighetheten.
Kombinationen fungerar hyfsat smidigt och bra. Avståndet måste hållas kring 0,5m för att det ska bli rät. Ett riktigt makroobjektiv är dock mycket smidigare att använda eftersom det kan användas från 1:1 till oändlighetheten.
boris.bonasin
Aktiv medlem
Dykhjelm
Aktiv medlem
boris.bonasin skrev:
Jag har den, köpte den mest för att jag ville ha makromöjlighet utan att sätta dit 105:an.
Tack, då fortsätter jag nog med mellanringen på 70-200 eller 105 macro.
slackie
Aktiv medlem
AF-S 80-200
Blir resultatet likadant på ett AF-S 80-200 tro? Ngn som har den kombinationen? Eller kombinationen med ett 17-55?
Sitter med ett AF-S 17-55/2.8 och ett AF-S 80-200/2.8. Fotar inte särskilt mkt macro (mest för att jag inte haft möjligheten?) men ibland vill jag ta näära produktphoton på elektronikkomponenter och dylikt. Kan man komma undan med ett Canon 500D?
Blir resultatet likadant på ett AF-S 80-200 tro? Ngn som har den kombinationen? Eller kombinationen med ett 17-55?
Sitter med ett AF-S 17-55/2.8 och ett AF-S 80-200/2.8. Fotar inte särskilt mkt macro (mest för att jag inte haft möjligheten?) men ibland vill jag ta näära produktphoton på elektronikkomponenter och dylikt. Kan man komma undan med ett Canon 500D?