Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
70-300 IS var? Panik!
- Trådstartare scrappy
- Start datum
phk
Aktiv medlem
scrappy skrev:
Någon som vet var man kan köpa den nya 70-300 4-5,6 IS i Stockholm (eller få leverans hit)? Jag behöver den senast i morgon den 25/1 till ett jobb på torsdag utomlands. Har kollat Fotokungen, Schönherrs och Scandinavian Photo, de har inga.
Dålig planering, visst!
Fortsätt ringa runt. Om du får tag på ngt ute i landet innan kl 1500 så ska det inte vara några problem att få ner det till sthlm innan 1200 i morgon.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Så berätta nu vad jobbet gäller som du behöver det objektivet till? Betalar jobbet det (hade ju varit kuuuul
?
Jag vill ha ett jobb som pröjsar linserna... hmm,,, finns det?
MVH Niclas,
Jag vill ha ett jobb som pröjsar linserna... hmm,,, finns det?
MVH Niclas,
scrappy
Aktiv medlem
Per Krook skrev:
Kul att du hittade objektivet, Johan! Vad hände förresten med ditt förra ex som du lämnade in på Centralservice? Fick de inte ordning på IS i vertikalläge?
Det krediterades. Serviceärendet är nu hos Canon i Japan har jag hört.
scrappy
Aktiv medlem
Jo, lite orolig är jag ju att även detta nya är defekt. Här är en till med samma problem:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1029&message=16857289
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1029&message=16857289
Erik Edvardsson
Aktiv medlem
Hej!
Jag är ännu en som har tänkt köpa det nya 70-300 IS. Som tur är åker jag till NY om ett tag o slipper leta efter det här hemma. Men blev lite nyfiken här nu.... defekt? Är det nåt fel på detta objektiv som gäler fler än ett ex?
Och är det nån annan som har erfarenhet om hur bra det är så skulle det vara kul att höra...
MAn vill ju vara så säker som möjligt innan man inhandlar nytt objektiv.
/ Erik
Jag är ännu en som har tänkt köpa det nya 70-300 IS. Som tur är åker jag till NY om ett tag o slipper leta efter det här hemma. Men blev lite nyfiken här nu.... defekt? Är det nåt fel på detta objektiv som gäler fler än ett ex?
Och är det nån annan som har erfarenhet om hur bra det är så skulle det vara kul att höra...
MAn vill ju vara så säker som möjligt innan man inhandlar nytt objektiv.
/ Erik
scrappy
Aktiv medlem
Superbra objektiv
Den nya 70-300 IS är verkligen en kanonglugg, skarp och med oslagbar IS. Jag gillar den verkligen.
Tyvärr var min suddig i stående läge mellan 200-300 mm. Jag tror det beror på "loose barrel" i brist på översättning. Cylindern glappar lite och hamnar snett i stående läge.
Efter att ha postat och läst på DPreview har jag förstått att många, men inte alla har samma problem. Detta fel kan väl sägas vara denna gluggs akilleshäl. Testa det direkt och byt om du upptäcker defekten.
Den nya 70-300 IS är verkligen en kanonglugg, skarp och med oslagbar IS. Jag gillar den verkligen.
Tyvärr var min suddig i stående läge mellan 200-300 mm. Jag tror det beror på "loose barrel" i brist på översättning. Cylindern glappar lite och hamnar snett i stående läge.
Efter att ha postat och läst på DPreview har jag förstått att många, men inte alla har samma problem. Detta fel kan väl sägas vara denna gluggs akilleshäl. Testa det direkt och byt om du upptäcker defekten.
Erik Edvardsson
Aktiv medlem
Okej, det ska jag göra. Om jag fattat det hela rätt är det allså bara i ett visst exakt läge mellan 200-300 som det är oskarpt. Men tex. vid 300 är det skarpt. Det gäller allså att hitta detta exakta läge för att upptäcka det eventuella felet???
Kul att höra att det är bra annars!!
Kul att höra att det är bra annars!!
Erik Edvardsson
Aktiv medlem
Jahaaaa okejj, då fattar jag. Ganska lätt att upptäcka felet då...
Tack så mycket för hjälpen!
Som du sa, tur att fotosidan finns...;-)
Tack så mycket för hjälpen!
Som du sa, tur att fotosidan finns...;-)