Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
80-200/2,8 jämfört med nytt 70-200/2,8
- Trådstartare Frolicc
- Start datum
Rocky
Aktiv medlem
Jag tror ett 80-200 ligger på 4500-5000kr. Nu har det varit lite prishöjningar som gjort att även begagnat priserna har stigit lite. Man kunde få ett ef70-200 för 8000kr innan, nu vet jag inte vad de ligger på.
Jag hade väntat på rätt läga för ett canon, men där finns säkert de som har bra erfarenhet av både sigma och tamron som säker råder till sigma/tamron. Jag har som sagt var inte erfarenhet av deras 70-200, bara de lite kortare brännvidderna, och då hade jag hellre satsat på canon.
thomas
Jag hade väntat på rätt läga för ett canon, men där finns säkert de som har bra erfarenhet av både sigma och tamron som säker råder till sigma/tamron. Jag har som sagt var inte erfarenhet av deras 70-200, bara de lite kortare brännvidderna, och då hade jag hellre satsat på canon.
thomas
Betacam_SP
Aktiv medlem
Min erfarenhet av 80-200 är mindre bra. Jag hade ett sådant. Det är en mkt fin optik, men jag hade både backfocusproblem och problem med AF-avstådet.
Lämnade in den på service upprepade gånger, men det hjälpte aldrig. Dom sa att justeringsmöjligheterna är mkt begränsade. Dels eftersom den inte har USM, sedan att den är ifrån analoga tiden. och ej anpassad till sensorer..
Lämnade in den på service upprepade gånger, men det hjälpte aldrig. Dom sa att justeringsmöjligheterna är mkt begränsade. Dels eftersom den inte har USM, sedan att den är ifrån analoga tiden. och ej anpassad till sensorer..
Frolicc
Aktiv medlem
Jag slog faktiskt till på ett 80-200 i mycket bra yttre skick.
Har testat det för lite för att kunna ge någon bra recension på det men fokus verkade ligga rätt när jag provade det innan köp. Har bara använt det i skarpt läge en gång för att fota hundar som sprang jäkligt fort och då missade det fokus en del men frågan är om inte de flesta objektiv gjort det.
Har testat det för lite för att kunna ge någon bra recension på det men fokus verkade ligga rätt när jag provade det innan köp. Har bara använt det i skarpt läge en gång för att fota hundar som sprang jäkligt fort och då missade det fokus en del men frågan är om inte de flesta objektiv gjort det.
andersli
Aktiv medlem
Hur är gamla canon 80-200 2,8 jämfört med sigma eller tamrons nya 70-200 2,8 vad gäller bildkvalité samt fokushastighet?
Jag har använt ett 80-200 under en längre tid och är fantastiskt nöjd med det. Det enda som jag saknar är att inte kunna fokusera om efter att autofokusen gjort sitt, eftersom objektivet saknar Full Time Manual.