Annons

Canon EOS 400D vs 450D vs 40D

Produkter
(logga in för att koppla)

nickes

Medlem
Hej,

Till er som har bättre koll.
Jag är nog inte ensam om denna fråga och andra kan nog dra nytta av svaret.

Jag har svårt att välja ny kamera. Jag har sedan tidigare en Canon systemkamera och ska köpa en digital systemkamera. Jag väljer mellan nedanstående men vet inte riktigt varför jag ska välja den ena före den andra. Jag tycker om att ta bilder och fotograferar både ute och inne, dels i skogen och dels i studio. Snälla hjälp mig. Det är väldigt nära en 450D och det är främst priset som avgör. Men priset får inte vara allt och för att jag ska köpa en 40D räcker det till med en bra motivering.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=116766,269989,213058

/Nicke
 

ErlandH

Aktiv medlem
40D är en, på i stort sett alla vis, bättre kamera än 450D. Men jag tycker nog att båda är ganska prisvärda. Gå till en butik och känn på dem, titta i sökaren osv. Då tror jag det blir lättare för dig att välja.
 

nickes

Medlem
Någon som vet om det kommer sälja ut lite kameror på mässan i helgen eller om det brukar finnas erbjudanden?
 

Raderad36

Avslutat medlemskap
Lätt val!

Hej,

Till er som har bättre koll.
Jag är nog inte ensam om denna fråga och andra kan nog dra nytta av svaret.

Jag har svårt att välja ny kamera. Jag har sedan tidigare en Canon systemkamera och ska köpa en digital systemkamera. Jag väljer mellan nedanstående men vet inte riktigt varför jag ska välja den ena före den andra. Jag tycker om att ta bilder och fotograferar både ute och inne, dels i skogen och dels i studio. Snälla hjälp mig. Det är väldigt nära en 450D och det är främst priset som avgör. Men priset får inte vara allt och för att jag ska köpa en 40D räcker det till med en bra motivering.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=116766,269989,213058

/Nicke
Nicke, om priset är avgörande så är svaret lika enkelt. Köp den kamera som du har råd med! Idag har valet av digitalkamera en underordnad betydelse då alla presterar mer än vad de allra flesta behöver.
Jag får lika bra bilder med min 6Mpx Nikon D40 som med min fullformat Canon 5D. Kameran har ingenting att göra med hur bra bilder du kan prestera...
MVH/Thomas
 

nickes

Medlem
Självklart är det inte kameran som tar bilden och jag förstår vad du menar.

En annan fråga;
Jag har surfat runt lite på Canon och det verkar finnas en modell som heter "Rebel XSI" (450D), vad är det för något?
 

AFJ

Aktiv medlem
Canon har olika namn på sina kameror på olika marknader. USA och Japan har ofta andra namn än i Europa. Kamerorna är de samma om jag fattat rätt.

Medium och proffsmodellerna tycks alltid ha samma namn men instegsmodellerna och kompakterna kan vara lite olika namn på.

Om du går in på en site som www.dpreview.com brukar de ange både det amerikanska och europeiska namnet så du kan se vilken modell det är fråga om.


Mvh
Anders
 

nickes

Medlem
Canon har olika namn på sina kameror på olika marknader. USA och Japan har ofta andra namn än i Europa. Kamerorna är de samma om jag fattat rätt.

Medium och proffsmodellerna tycks alltid ha samma namn men instegsmodellerna och kompakterna kan vara lite olika namn på.

Om du går in på en site som www.dpreview.com brukar de ange både det amerikanska och europeiska namnet så du kan se vilken modell det är fråga om.


Mvh
Anders
Är det någon "fara" med att köpa en kamera från USA?
Vad ska jag tänka på?
 

Scootie

Aktiv medlem
Kolla om det är världsgaranti, en rätt viktig aspekt. Canon har t ex enbart världsgaranti på objektiv, ej husen.. vet dock ej hur det är med 5D och dyrare men just dessa 400, 450 och 40d..
 
ANNONS