Annons

__skateboard__

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja vad fasen, tar vi väl ett par från idag också :)
 

Bilagor

  • 3434-ena-utanför-40k.jpg
    3434-ena-utanför-40k.jpg
    38.4 KB · Visningar: 1,295
Mer från drakstaden. Inte sk8 visserligen, men nära på.
 

Bilagor

  • skate6.jpg
    skate6.jpg
    80.4 KB · Visningar: 1,295
Jag skulle verkligen vilja hänga på någon som kan komma att dra och foto lite skate i göteborg. Dock inte lärt känna någon.

Vilka objektiv rekomenderar ni att använda? tänkte köra min 20mm/1.8 85mm/1.8 och mitt 135mm/2.8. Borde man gå och köpa sig en gedigen fisheye också?
 
Tips?

Markus! Har du några bra tips på skatefoto? Jag tänkte bege mig till Björnsträdgård. Men har aldig varit där och kollat och känner inga som åker. Hur gör man går man bara dit och plåtar? Tycker dom som åker att det är ok att man plåtar eller skall man snacka med dem först? Svårt att fråga alla om lov kanske... Kör du fasta gluggar eller zoom? Vilken är den bästa platsen, om det finns någon sådan.. Tacksam för lite nybörjartips!
/Mattias
 
Får ju sån lust att börja igen när jag ser dessa bilder... var ju aldrig en ramp snubbe men...

om jag får sno tråden lite, vad var det senaste tricket ni satte? själv lärde jag mig pressureflip innan jag la av (ca: 13 år sedan). vad var det senaste ni satte???
 
Re: Tips?

Mattias Leppäniemi skrev:
Markus! Har du några bra tips på skatefoto? Jag tänkte bege mig till Björnsträdgård. Men har aldig varit där och kollat och känner inga som åker. Hur gör man går man bara dit och plåtar? Tycker dom som åker att det är ok att man plåtar eller skall man snacka med dem först? Svårt att fråga alla om lov kanske... Kör du fasta gluggar eller zoom? Vilken är den bästa platsen, om det finns någon sådan.. Tacksam för lite nybörjartips!
/Mattias

Mattias,

Mitt bästa råd är att åk dit och häng med åkare o publik. Ta med dig grejerna självklart! Titta lär och kän efter vilket läge och stämning som gäller!

En gyllene regel som tillämpas med framgång i de flesta liknande situationer!

När du sen är mogen börjar du fotografera ödmjukt!

En stor fördel med våra digtala kameror är att man snabbt kan dela med sig av bilderna till de avfotograferade och skapa kommunikation och dialog samt avdramatisera och därmed vinna enorma förtroenden!

Försöker själv att lära mig hur man ska göra riktigt bra skate-bilder utan vidvinkel ;)
 

Bilagor

  • 3551-acdc-hopp-40k.jpg
    3551-acdc-hopp-40k.jpg
    39.9 KB · Visningar: 1,112
Tack Marcus!
Jag får helt enkelt börja ta några turer dit och kolla in läget. Får försöka övervinna min lilla "ta kontakt med okända människor" rädsla :)
 
Mattias Leppäniemi skrev:
Tack Marcus!
Jag får helt enkelt börja ta några turer dit och kolla in läget. Får försöka övervinna min lilla "ta kontakt med okända människor" rädsla :)

Ja gör det men bär alltid med dig kameran, det är bara ens egna spöken som man brottas med och rätt vad det är utan att man märker det själv så är dom borta :)
 

Bilagor

  • 3504-över-kant-diag-40k.jpg
    3504-över-kant-diag-40k.jpg
    39.5 KB · Visningar: 1,109
ANNONS