Annons

ACDSee 6 och skanning !

Produkter
(logga in för att koppla)

Nordenskjöld

Aktiv medlem
Hej!
Är det någon mer än jag som har problem att skanna bilder/dia/neg med ACDSee 6? Eftersom jag håller på att skanna in alla mina diabilder så får jag hålla på under lång tid och måste givetvis stänga av datorn ibland (äta, sova och kanske gå ut ibland...). När jag sedan återgår till skanningen och vill spara bilder i samma mapp som tidigare och med samma namn så får ACDSee fnatt. Jag har givetvis lagt till autonumrering med ### (tex faroe_islands_1995_###) för att den skall numrera korrekt. I ACDSee 5 så fattade programmet detta och fortsatte bara efter det senaste numret men nu får jag detta meddelande varje gång. Och de valmöjligheterna är ju inte precis lysande...

Bilagor

• copy of namn.jpg
    copy of namn.jpg
    12.7 KB · Visningar: 164
Hej Daniel,

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men jag skulle vilja fylla på med mina egna problem:

Efter att jag installerat V.6 så går allt OTROLIGT långsamt: det tar flera minuter att innan alla bilder i ett bibliotek på ca 100 bilder har laddats upp på skärmen.

När jag byter till ett nytt bibliotek - samma sak igen! Jag har haft flera frågevändor på mejl med deras support, men man har ingen förklaring.

Jag har - med viss saknad - gett upp och gått över till Adobe Photoshop Album 2.0 + Elements 2.0

mvh
janf

P.S.
Om någon haft samma problem med långsamheten och kanske löst dem så är jag mycket tacksam för ett tips!
DS

Jag har samma problem med hastigheten. Kommer nog att gå tillbaka till ACDSee 5 tillsvidare. Surt...

Hur är PS Album 2 att använda?

/Daniel

Nordenskjöld skrev:
Hur är PS Album 2 att använda?

/Daniel

PSA har många fördelar:
- röda ögon och enklare bildbehandling fixas
- det är lätt att "tagga" bilderna
- det går MYCKET snabbt och enkelt att mejla ett antal bilder; programmet "resamplar" automatiskt samtliga aktuella bilder till önskat format (Stor/Medel/Liten) och berättar hur stor sändningen blir vid de olika alternativen samt startar e-postprogrammet.

Det fanns en stor nackdel med V.1 - som jag inte hunnit kolla när det gäller V.2:
- man kan inte flytta/döpa om bibliotek/filer; då tappar programmet kontakten med dessa och man måste "återansluta saknad fil" - och det var en trälig process.

mvh
janf

.

ANNONS
Götaplatsens Foto