Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

action objektiv till nikon d50

Produkter
(logga in för att koppla)

get_hungary

Ny medlem
Hejsan!

Har nu fått ihop lite pengar till ett nytt objektiv. Kraven är väl att det skall vara ett auto samt zoom samt funka bra till action bilder. Fotar mycket extrem cykling och märker att mitt manuela abjektiv inte riktigt räcker till.

Att jag är nybörjare än bra att påpeka då jag inte behöver det aldra bästa.

Tacksam för alla svar!

get_hungary skrev:
Hejsan!

Har nu fått ihop lite pengar till ett nytt objektiv. Kraven är väl att det skall vara ett auto samt zoom samt funka bra till action bilder. Fotar mycket extrem cykling och märker att mitt manuela abjektiv inte riktigt räcker till.

Att jag är nybörjare än bra att påpeka då jag inte behöver det aldra bästa.

Tacksam för alla svar!

Ungefär i vilken prisklass?
Mellan vilka brännvidder?

/K

jadu :)

Kan även tänka mig köpa beggat men måste veta på ett ungefär vad jag letar efter. kan väl tänka mig en 3000 kr ungefär.

Actionbilder kräver så ljusstarkt som möjligt.

Försök hitta en AF80-200/2,8 ED skjutzzom (1-ringszoom). Tycker att en fin sån borde gå att hitta för runt 3500kr iaf. Kanske neråt 3k.

Skarp och ljusstark!

/K

Skjutzoomen fokuserar på tok för långsamt för action. Tvåringsvariantent fokuserar myyyycket snabbare. Så om man ska ha den till action är det den som gäller. Optiskt prestanda är dock identisk. Men sen så kanske just detta objektivet spräcker din budjet =/ Sånthär är svårt hehe.

Dennis_R skrev:
Skjutzoomen fokuserar på tok för långsamt för action. Tvåringsvariantent fokuserar myyyycket snabbare. Så om man ska ha den till action är det den som gäller. Optiskt prestanda är dock identisk. Men sen så kanske just detta objektivet spräcker din budjet =/ Sånthär är svårt hehe.

Håller med, skjutzoomen är på tok för långsam (även om det finns långsammare gluggar). Dock funkar den bättre på D1 / D2-husen.

Bästa vore ju ett objektiv med AF-S, men då blir ju priset genast mycket högre.

Nog svårt att hitta en bra glugg för det priset. Skulle rekommendera dig att spara ett tag till och sedan köpa en Sigma 70-200 2,8 för runt 5.500 kr.

ANNONS
Götaplatsens Foto