Annons

acutabovefabrics.com Virus eller malware?

Produkter
(logga in för att koppla)

mac60

Aktiv medlem
Hej
Hoppas att denna ligger i rätt tråd

Var inne på ett av ställena jag lägger upp bilder för försäljning och högerklickade och tryckte på sök med Google på ett antal bilder med min android platta
Och på många av dessa fick jag upp min bild men det stod andra saker under den ( annan beskrivning och byline )
Tryckte jag på den länken så kom jag till ( i dom flesta fallen ) en annan bild ibland min bild men med annan text och plats och ibland till en sida som som ville skicka mig vidare vilket jag såklart stängde ner omedelbart
Har skickat mail till dom men vill kolla lite med er också så att detta inte händer er med och ev. om någon kan hjälpa mig eftersom efter detta så kommer det upp en länk på plattan om att " aktivera McAfee antivirus" dom har hittat ett antal virus på plattan
Avsändaren är "acutabovefabrics.com" och vid sökning på detta kommer det upp en massa sidor med mat recept mestadels
Gjort sökningen på min dator inte plattan.
Lagt in flera virus och malware bortagningsprogram och testat utan resultat. eller enda resultatet är att det inte hittas något virus eller malware
Har naturligtvis slutat logga in på ställen med plattan just nu
Någon som vet hur man får bort detta förutom att installera om allt
Har sökt på nätet men tänkte att kanske någon har bättre söklycka än jag
Mats

Antagligen har du lyckats aktivera att en viss sida får lägga push-notiser till din enhet.
En del fula fiskar använder den tekniken för att trycka ut precis sådana skrämselmeddelanden. Antingen i webbläsaren eller i datorna noteringsfunktion.

Nu när man klickar ja för att acceptera cookies för varje ny sida är det lätt att det slipper igenom ett ”aktivera pushnotiser” också.

Tack till er båda
Nu kunde jag gå in och såg att den sidan var tillåten
Jag tyckte att jag var väldigt noga med att inte trycka på någon utan antingen krysset i höger hörna eller stänga sidan
Fast jag kan ha missat någon tydligen
Det mest irriterande var att dessa kom i bakgrunden hela tiden
Ca var 10 minut och dom syntes inte förrän man la ner operativsystemet och fick den svarta rutan där det kommer om mail och liknande.
Det kom hela tiden även om jag kopplat bort nätverket
Nu har jag tagit bort denna i alla fall och hoppas på att den håller sig borta

Än en gång tack
Visste väl att ni här skulle och kunde hjälpa mig

ANNONS
Götaplatsens Foto