Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Adapter, digitalt till analogt?
- Trådstartare Danlo
- Start datum
svajoh
Aktiv medlem
Det finns säkert andra varianter, och säljare på närmare håll, men här finns en översikt av vad man kan göra.
http://www.cameraquest.com/adaptnew.htm
http://www.cameraquest.com/adaptnew.htm
Danlo
Avslutat medlemskap
Är det verkligen ingen som vet hur jag kan få fast mitt superskarpa gamla manuella nikon-objektiv på din digitala 350D?
Ingen som har någon hemkonstruerad version??!!
Och nej, jag bryr mig inte om att automatik och ljusmätning inte längre fungerar, jag kör manuellt.
Snäääälla någon?!
Ingen som har någon hemkonstruerad version??!!
Och nej, jag bryr mig inte om att automatik och ljusmätning inte längre fungerar, jag kör manuellt.
Snäääälla någon?!
Danlo
Avslutat medlemskap
Var kan man köpa M42 adapter till 350D??!!
Var kan jag få tag i en M42-gänga till min Eos 350D?!
Finns de begagnade någonstans eller går de att köpa nya? Hörde att de utgått i Photax sortiment nämligen.. *suck*
Råkar nämligen ha en hög gamla skarpa objektiv med skruv-gänga (som jag antar är M42) Vore kul att kunna använda dom eller köpa fina på loppis och få både skärpa och ljusstyrka till låga priser..
Snääääällaaa hjälp mig! Har inte råd att lägga ut på nya objektiv?!
Finns det någon nackdel, förutom att automatiken försvinner.. blir brännvidden densamma?
Var kan jag få tag i en M42-gänga till min Eos 350D?!
Finns de begagnade någonstans eller går de att köpa nya? Hörde att de utgått i Photax sortiment nämligen.. *suck*
Råkar nämligen ha en hög gamla skarpa objektiv med skruv-gänga (som jag antar är M42) Vore kul att kunna använda dom eller köpa fina på loppis och få både skärpa och ljusstyrka till låga priser..
Snääääällaaa hjälp mig! Har inte råd att lägga ut på nya objektiv?!
Finns det någon nackdel, förutom att automatiken försvinner.. blir brännvidden densamma?
Thomas Olinger
Aktiv medlem
Sök på E-bay. Eller gå in på någon kameraaffärs hemsida typ Cyberphoto, Scandinavian Photo, Yfo, där kanske du kan hitta den.
clumba
Aktiv medlem
På http://kaffebrus.com/ kan man köpa adapter för m42 till canon, nikon, minolta.
PMD
Aktiv medlem
PMD
Aktiv medlem
Re: Var kan man köpa M42 adapter till 350D??!!
PD
Brännviden ändras inte av en enkel adapter som inte har linser i adaptern. Sådana är de adaptrar som fungerar fär att använda t.ex. Nikon- och Pentax-objektiv på en Canon EOS-kamera. Däremot så behövs en lins i en adapter för att använda ett Canon FD-objektiv på en Canon EOS-kamera, lustigt nog. En sådan adapter förlänger brännvidden med 1.2x (eller nånstans i närheten av det).Danlo skrev:
blir brännvidden densamma?
PD