Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adobe CC Foto

Produkter
(logga in för att koppla)

lennart.sindahl

Avslutat medlemskap
Ursäkta mig men nu har jag läst och läst om CC Foto och stt jag får LR och PS fartar jag men hur mycket utrymme för lagring fåt jag ? 20 GB? Och hur mycket kodtervdetvsen? Om jag vill ha 200 tex?

Det här är ju Adobe i sitt typiska "esse". Själv gick jag in för att kolla hur mycket utrymme jag har och hur jag ska göra för att få mer utrymme i syfte att hitta ett svar åt dig.

Nu tror jag att jag har 20GB men ingen aning om hur mycket det kostar att utöka, ingen kunskap hur jag ska göra för att utöka eller om det ens går att utöka.

Och nu så orkar jag inte leta längre, Adobe i det här avseendet blev helt ointressant för min del.

Tyvärr inget svar på din fråga. :/

Tack!

Det här är ju Adobe i sitt typiska "esse". Själv gick jag in för att kolla hur mycket utrymme jag har och hur jag ska göra för att få mer utrymme i syfte att hitta ett svar åt dig.

Nu tror jag att jag har 20GB men ingen aning om hur mycket det kostar att utöka, ingen kunskap hur jag ska göra för att utöka eller om det ens går att utöka.

Och nu så orkar jag inte leta längre, Adobe i det här avseendet blev helt ointressant för min del.

Tyvärr inget svar på din fråga. :/

Tack! På sätt och vis svar på min fråga, jag är ute efter ett "paket" med lagring, konvertering, redigering och säkerhetskopiering och trodde möjligen att jag kunde få det på ett och samma ställe. Hittade också uppgiften 20 Gb men inte vad utökning kostar så jag antar att det är då kronorna börjar rulla!

Adobe CC är inte främst tänkt för lagring, utan för att du ska kunna dela bilder mellan olika datorer, eller mobil och dator och liknande. För lagring finns det andra tjänster som är bättre.

Nej, och det är Adobes fel? Lagringsutrymmet är kopplat till vilken Creative Cloud Plan du prenumererar på.

Nej, och det är Adobes fel? Lagringsutrymmet är kopplat till vilken Creative Cloud Plan du prenumererar på.

Japp, det är helt och hållet upp till Adobe att göra det enkelt för mig att ta reda på hur jag ska göra för att skaffa mig mer utrymme och få reda på vad det kostar.

Tycker inte du det själv?

Om det inte är Adobes uppgift, vems uppgift är det då?

Det märkliga är att du valde att lyfta skuldbördan till mig istället för att svara på TS fråga...

Jag undrar om ni kanske missförstår vad 20 GB lagringsutrymmet är till för. Det är inte till för att lagra bilder. Det är ett sätt för dig att skapa samlingar av bilder som du vill dela på Lightroom Mobile för att kunna redigera eller dela med andra.

Adobe erbjuder inte någon mer lagringsutrymme. Du får bara lagringskvoten som tilldelas din plan. Det är allt.

Enda sättet att uppgradera CC:s fillagring är att uppgradera till alternativet "CREATIVE CLOUD FOR TEAMS" och då får man 100GB men för en högre kostnad.

Tekniskt sett kan alternativet för företag detta också men det är till för stora organisationer och skulle kosta mycket mer.

http://www.adobe.com/creativecloud/business/teams/plans.html

Läs mer matnyttigt om Creative Cloud här så kanske det klarnar:

http://prodesigntools.com/adobe-creative-cloud-myths.html

Japp, det är helt och hållet upp till Adobe att göra det enkelt för mig att ta reda på hur jag ska göra för att skaffa mig mer utrymme och få reda på vad det kostar.

Inte så svårt att hitta. Kolla mitt tidigare inlägg.
Lite gubbgooglande i ett par minuter och så ser man det på skärmen framför sig :)

Visa hur mycket det skiljer mellan Adobes olika planer och storleken på lagringsutrymmet...

How many GB of storage do I have?
If you have a full Adobe Creative Cloud membership or a single app membership, you have 20 GB of storage. If you have a Creative Cloud Photography membership, a trial product, or a free membership, you have 2 GB of storage. Creative Cloud for teams and Creative Cloud for enterprise memberships include 100 GB of storage per seat.

https://helpx.adobe.com/creative-cloud/kb/file-storage-quota.html

Det sista är ju bara en onödigt provokation, varför skriver du det?
Du gnäller ju på Adobe för gnällandets skull.

Peronangrepp är som vanligt inte tillåtet i forumet. Håll er till ämnet och lägg inte inte värderingar i frågeställningen!

Har raderat inlägg och varnat, och kommer fortsätta med det om skärpning inte görs!

/Mod

How many GB of storage do I have?
If you have a full Adobe Creative Cloud membership or a single app membership, you have 20 GB of storage. If you have a Creative Cloud Photography membership, a trial product, or a free membership, you have 2 GB of storage. Creative Cloud for teams and Creative Cloud for enterprise memberships include 100 GB of storage per seat.

https://helpx.adobe.com/creative-cloud/kb/file-storage-quota.html

Nämen va kul... Jag har alltså 20GB tillgängligt med min prenumeration för fotopaketet trots att det står annorlunda på din länk.

Om du nu tycker den är bra och enkel att hitta på, varför länkar du då till utdaterad och felaktig information?

Du har också glömt bort att svara på min fråga, vems ansvar är det att göra informationen enkel och tillgänglig?

Du gnäller ju på Adobe för gnällandets skull.

Det är väldigt sällan som jag gnäller på Adobe, bl.a. så har jag t.o.m. försvarat funktioner i Lightroom idag. Däremot så så anser jag gott och väl att de kan förtjäna kritik mot hur de har byggt upp informationen på deras sida.

Alltså, igen det här med onödiga provokationer i en diskussion?

Inte så svårt att hitta. Kolla mitt tidigare inlägg.
Lite gubbgooglande i ett par minuter och så ser man det på skärmen framför sig :)

Hur gör jag för att hitta det via Adobes egna sida?

Om jag måste googla sidan, eller söka på den, så är det ju ett starkt tecken på att den är svårnavigerad. Speciellt när det kommer till såpass elementära saker som det som frågas efter i den här tråden.

Frågan gällde ju.
1: Hur mycket utrymme för lagring får man i Fotografipaketet?
2: Hur mycket kostar det seden om jag vill uppgradera utrymmet?

Har dina länkar till Adobe egentligen svarat på det?

Nu vet ju du att det inte går att uppgradera utrymmet, säkert från tidigare, men kan du återge att Adobe säger att det inte går att uppgradera?

Håller med dig om att Adobes sidor lämnar en del i övrigt att önska. Hur svårt kan det vara att i klartext skriva paket 1 = x kr/mån, paket 2 = y kr/mån? Men det var inte min poäng i inlägget att hänvisa till Adobe utan påtala att med lite googlande kan man hitta vad man söker.

Och här kommer förklaringen till varför man kan ha 20 GB lagring fastän man är "signad" för fotografipaketets 2 GB.
De som anmälde sig för första specialerbjudandet med Creative Cloud innan den stora lanseringen av fotografipaketet fick 20 GB i Creative Cloud storage. I det nya fotografipaketet ingick alltså bara 2 GB lagring i molnet istället för de 20 GB som ursprungligen erbjöds. Fotografipaketet kräver ett årligt abonnemang och befintliga CC abonnenter kan "nedgradera" till fotografipaketets 2 GB utan någon påföljd :)

Och om jag förstått det hela rätt så gäller följande idag(glöm första erbjudandet):

Fotografipaketet - 2 GB
Medelstora företag/avdelningar(CC for teams) - 100 GB
Stora företag(CC for enterprise) - Anpassade lagringsalternativ

ANNONS