Annons

Affärsintresserade fotografer?

Produkter
(logga in för att koppla)

littlekid

Avslutat medlemskap
Hej!


Jag har en vän som är väldigt duktig fotograf, men som inte alls har någon stor marknadsföringsbudget.. och så började jag tänka.. och så påbörjade en sida som jag tänkte alla fotografer kan visa upp sig på... men jag har fastnat lite.

Jag söker 1-4 personer att teama upp med för att "tänka" (göra) klart anlitafotograf.se Jag är programmerare och kan fixa allt som har med hemsidan att göra, men vill bygga upp ett litet engagerat gäng som vet vad som är viktigt för kunder att veta innan de anlitar fotograf, och som även får med fotografers perspektiv -> Vad vill vi visa upp?

Jag har en tanke om att besökare först kanske bara ska få se bilder, välja stad & vad för slags fotografering.. och fortsätter då bara se bilder, och ser information om vem som är fotografen först när de valt en eller flera bilder som de gillar. Framför allt tänker jag mig att fotografer kan lägga upp många olika slags bilder, men att om besökaren t.ex. är ute efter barnkalasbilder, så visas endast sådana bilder upp, samma när det gäller, produktfoto, profil, bröllop o.s.v. . . .

Jag är lite trött på att vara själv med idén, och undrar om här finns intresserade av att vara med och tycka och eller kanske ge sig med in i uppbyggandet av sidan, och engagera sig i strategier för att nå ut till fotografer, och hur tjänsten kan bli mer användarvänlig för både fotografer och kunder.

Ja, om det finns intresserade här så hör gärna av er till: victoriawagman@gmail.com
 

Svardet

Aktiv medlem
Hej Victoria!

Kul idé och ett roligt koncept! Låter som en idé som är värd att slipa på!

Gillar att fotografera mycket men jobbar inte med det proffesionellt, men har mycket erfarenhet från hotell och servicebranchen, bland annat försäljning, lite marknadsföring, säljtexter, intäktsoptimering, kontrakt, kundbemötande och service. Vet inte om det skulle vara intressanta kunskaper för dig att få med, men projekt är alltid roliga och det här låter som en rolig utmaning, du kan väl slänga iväg ett PM till mig om du vill fortsätta diskussion, det är bara att trycka på mitt användarnamn och sedan välja "kontakta", är lite ovillig att posta mailadress i forum pga. spamrisk :)

Mvh

Mattias
 

moose

Aktiv medlem
Det du skriver och den sidan du visar verkar inte riktigt ihopkopplat...

Idén låter bra men det är mycket som behöver göras på sidan som du säger.
Själv gillar jag att fotografera även om det legat på låg nivå dom senaste åren pga en nackskada.
Men det är alltid roligt med projekt!

Hör av dig om du via kontakt vill veta mer.
Erik
Linköping
 

littlekid

Avslutat medlemskap
Hej Erik!

Japp!
Den ska göras om helt, jag ville bara få upp någonting alls, som jag sedan kunde jobba vidare på, men så tappade jag engagemang för att jag var själv, men det som står är vad jag tänker mig att jag skulle kunna göra om det till.

Hör alldeles strax av mig till dig via meddelande :)
 
ANNONS