Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Agfa APX 400 S/V
- Trådstartare mixon
- Start datum
Emil-G
Aktiv medlem
Lämpliga framkallningstider kan du få från http://www.digitaltruth.com, välj "The massive dev chart". Det ger 10 min vid 20'C.
Är det pulver du har köpt eller vätska? När du använder pulvret gör du först en förrådslösning som du sedan späder med vatten för engångsbruk. Den färdiga framkallaren som man kan köpa är avsedd för flergångsbruk och står sig inte speciellt bra. Kanske två-tre månader om du trycker ut all luft ur flaskan. Förrådslösningen ovan står sig nog ett halvår utan kontakt med luft.
//Emil
Är det pulver du har köpt eller vätska? När du använder pulvret gör du först en förrådslösning som du sedan späder med vatten för engångsbruk. Den färdiga framkallaren som man kan köpa är avsedd för flergångsbruk och står sig inte speciellt bra. Kanske två-tre månader om du trycker ut all luft ur flaskan. Förrådslösningen ovan står sig nog ett halvår utan kontakt med luft.
//Emil
Emil-G
Aktiv medlem
mixon skrev:
Jag har köpt en påse med pulver (D76) som jag löst med vatten enligt receptet. Enligt tabellen så ska den då framkallas i 11 minuter (20° C) med en del vatten i denna lösning?
Japp, fel av mig. Jag tittade på flergångslösningen.