Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alla på FS fotograferar 7 augusti kl 08.07

Produkter
(logga in för att koppla)

xavslut

Avslutat medlemskap
En stor utmaning. Hur många medlemmar kan fotografera den 7 augusti 2007 kl 08.07?

Det vill säga i siffror: 070807-0807...

Jag ställer upp givetvis.

Ni behöver inte föranmäla - men lägg ut bilden här så snabbt som möjligt efter att tiden gått ut.

En rolig utmaning. Hur många blir vi? Vilka motiv får vi se? Var i världen var vi just då?

Kanske kan vi göra en utställning av detta senare?

Vi får se vad FS-redaktionen skulle tycka om detta framöver. Men först måste vi se hur många vi blir.

Max en bild per medlem, givetvis!

Kul idé! Det är en tisdag och i gränslandet mellan semester och arbete så det kan nog bli fin spridning på bilderna. Lite tidigt på morgonen men det är klar man är med.

Liiite tidigt. ;-)
Är det inte bättre att plåta 071207 kl 12:07? :-D

Ska försöka kravla mig upp den 7 aug. dock. :)

Redan nu kan vi kanske boka in 080808 kl 0808? ;-)

Varför inte
9 aug, 10:11 ;-)

070809-1011 LOL

tror jag skall boka upp detta i kalendern, om jag hittar den ;-)

/per

mohei skrev:
..........Redan nu kan vi kanske boka in 080808 kl 0808? ;-)

Klart bättre! Min 53-årsdag och helt schemaledig den dagen. Får säkert kaffe på sängen. Tror inte jag orkar stiga upp 07 08 07 kl 08 07 efter första kvälls/nattskiftet...men jag ska göra ett försök...
Hälsn, Nils.

mohei skrev:
Liiite tidigt. ;-)
Är det inte bättre att plåta 071207 kl 12:07? :-D
Ska försöka kravla mig upp den 7 aug. dock. :)

Redan nu kan vi kanske boka in 080808 kl 0808? ;-)
"En dag i Sverige" på fotosidan alltså, är med.

0808....gäller det bara 08:eek:r eller alla på fotosidan?

Klockan 8.07 måste innebära officiell tid och inte Svensk eller lokaltid, det finns medlemmar i Norge, frankrike och tex USA.

Bofoto2 skrev:
"En dag i Sverige" på fotosidan alltså, är med.

0808....gäller det bara 08:eek:r eller alla på fotosidan?

Klockan 8.07 måste innebära officiell tid och inte Svensk eller lokaltid, det finns medlemmar i Norge, frankrike och tex USA.

Officiell tid? ;-) Jag hävdar bestämt att vi har en officiell tid i Sverige ;-))
Men det vore nog ganska besvärligt att använda tex GMT (greenwich meridian time) eftersom de flesta trots allt bor i Sverige...

edit, eller menade du att alla får använda sin lokala tid kl 08.07?

Vi som fotograferar binärt (läs digitalt) ser väl mer fram emot:

10-10-10 10:10
11-11-11 11:11

Fast det är några år kvar =)

/Joel

ANNONS
Götaplatsens Foto