JEzus
Aktiv medlem
Tjo!
Antar att just denna frågan varit uppe förut men fallet är iaf såhär:
Just nu sitter jag på en 20D och kitobjektivet 18-55mm. Vad jag nu behöver är en ännu bättre allroundzoom med liknande brännvid.
Mina blickar har fallit på Canon 17-40/4 L USM , dock känns den ganska begränsad med tanke på 40mm som max, dessutom ganska dyr.
Sen har jag även tittat på Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM, och sigma 18-50 2,8.
Dock så har jag bestämt att jag ska köpa en 70-200 zoom till sommaren så jag är inte behov av 28-135 riktigt eftersom den inkräktar på 70-200mm brännvid.
Jag fotar ganska allround, tycker det är kul med porträtt, natur, ja allt egentligen.
Så jag undrar om det kanske är bäst att köpa ett Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM och en 70-200 till det.
Då känns det som man täcker upp ganska bra ändå eller vad tycker ni?
Förlåt om mitt inlägg är lite osammanhängande.
Men tacksam för alla svar iaf =)
Mvh
Björn Karlström
Antar att just denna frågan varit uppe förut men fallet är iaf såhär:
Just nu sitter jag på en 20D och kitobjektivet 18-55mm. Vad jag nu behöver är en ännu bättre allroundzoom med liknande brännvid.
Mina blickar har fallit på Canon 17-40/4 L USM , dock känns den ganska begränsad med tanke på 40mm som max, dessutom ganska dyr.
Sen har jag även tittat på Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM, och sigma 18-50 2,8.
Dock så har jag bestämt att jag ska köpa en 70-200 zoom till sommaren så jag är inte behov av 28-135 riktigt eftersom den inkräktar på 70-200mm brännvid.
Jag fotar ganska allround, tycker det är kul med porträtt, natur, ja allt egentligen.
Så jag undrar om det kanske är bäst att köpa ett Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM och en 70-200 till det.
Då känns det som man täcker upp ganska bra ändå eller vad tycker ni?
Förlåt om mitt inlägg är lite osammanhängande.
Men tacksam för alla svar iaf =)
Mvh
Björn Karlström