Annons

Allround zoom

Produkter
(logga in för att koppla)

JEzus

Aktiv medlem
Tjo!
Antar att just denna frågan varit uppe förut men fallet är iaf såhär:
Just nu sitter jag på en 20D och kitobjektivet 18-55mm. Vad jag nu behöver är en ännu bättre allroundzoom med liknande brännvid.
Mina blickar har fallit på Canon 17-40/4 L USM , dock känns den ganska begränsad med tanke på 40mm som max, dessutom ganska dyr.
Sen har jag även tittat på Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM, och sigma 18-50 2,8.
Dock så har jag bestämt att jag ska köpa en 70-200 zoom till sommaren så jag är inte behov av 28-135 riktigt eftersom den inkräktar på 70-200mm brännvid.

Jag fotar ganska allround, tycker det är kul med porträtt, natur, ja allt egentligen.
Så jag undrar om det kanske är bäst att köpa ett Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM och en 70-200 till det.
Då känns det som man täcker upp ganska bra ändå eller vad tycker ni?

Förlåt om mitt inlägg är lite osammanhängande.
Men tacksam för alla svar iaf =)

Mvh
Björn Karlström

Jag kör kombinationen 18-50 2,8 och 70-200 2,8. Funkar kanonbra! Rekomenderas. Det som är mellan 50 och 70 saknar man faktiskt inte. Sigmas 70-200 ska jag inte uttala mig om hur bra den är riktigt än. (Har bara ägt den i några timmar) men 18-50 2,8 är faktiskt jättebra. Är väldigt nöjd och i kombination med ett 70-200 alldeles lagom. (Har kört 70-200 länge men bytte till sigmas 2.8 idag.)

så du fick sålt på ditt canon objektiv!? såg annonsen och var lite sugen =)
Men 18-50 och 70-200 sigma 2,8 är ditt tips alltså.
Kanske värt...
Tack för svaret iaf!
Mvh

Ja jag var en av dom som kände att ljusstyrkan va viktigast. Så jag uppgraderade igår. Lekte med sigmas hela eftermiddagen igår och jag ångrar inte mitt byte. Har dock inte hunnit granska bilderna så nogrant i datorn än.

Jag tycker Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM funkar kanon som allround, den kan man ha på kameran och ha ett rätt brett register.. Samt IS, vilket inte är fel om det börjar skymma ute..

Har även en Canon EF 70-200mm f4L USM, tycker inte direkt dom två "krockar" eftersom jag använder dom i olika lägen..

Men som allround tycker jag 28-135 funkar fint!

ANNONS
Götaplatsens Foto