Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Amatör söker macroobjektiv till Canon 600D

Produkter
(logga in för att koppla)

L.Bunne

Ny medlem
Hej,

Jag är en amatörfotograf som älskar att fota närbilder. Speciellt djur och natur.
Har för längesedan köpt en Canon EOS 600D och har för tillfället endast standardobjektivet med vilket man inte kommer så nära :(

Jag är beredd att lägga max 3000 kr på ett objektiv eftersom detta inte är något jag brinner för utan bara tycker är lite kul.

Har ni några bra tips? Det finns ju en hel djungel med objektiv att välja på!

Tack så länge :)

Hej,

Jag är en amatörfotograf som älskar att fota närbilder. Speciellt djur och natur.
Har för längesedan köpt en Canon EOS 600D och har för tillfället endast standardobjektivet med vilket man inte kommer så nära :(

Jag är beredd att lägga max 3000 kr på ett objektiv eftersom detta inte är något jag brinner för utan bara tycker är lite kul.

Har ni några bra tips? Det finns ju en hel djungel med objektiv att välja på!

Tack så länge :)

När du säger nära, menar du då fysikt nära som med makro eller "nära" som med teleobjektiv? Både djur och natur går ju mycket väl att fotografera med båda typerna av objektiv.

Kan du tänka dig begagnat eller är det nytt som gäller?

/P

När du säger nära, menar du då fysikt nära som med makro eller "nära" som med teleobjektiv? Både djur och natur går ju mycket väl att fotografera med båda typerna av objektiv.

Kan du tänka dig begagnat eller är det nytt som gäller?

/P

Jag menar nära med makro :)
Begagnat funkar finfint!

/Lisa