Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ang. diskussionen om Blufförsäljaren

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Jag har nu lagt diskussionen i vårt adminarkiv. Tråden spårade under de senaste två dygnen ut i verbala anklagelser som saknade grund. Jag borde agerat tidigare på detta, men hade svårt att dra gränsen. Vi bedömde tråden som ganska städad och att vara av allmänintresse, eftersom vi haft problem innan bland radannonserna. Nu är gränsen dock definitivt passerad och därför har jag plockat bort tråden från forumet.

Finns säkerligen folk som har synpunkter på detta, men så är det i varje fall.
 

J-ett

Aktiv medlem
Raderat?

Det var nog det som Kristian ville skulle hända. Det stod för mycket info om honom som han inte ville att folk skulle få reda på.

Hoppas nu att vi slipper läsa om fler som blivit lurade av honom... pga att info saknas om hans bedrifter.

/Roger
 

Jeppe

Aktiv medlem
Re: Raderat?

J-ett skrev:
Det var nog det som Kristian ville skulle hända. Det stod för mycket info om honom som han inte ville att folk skulle få reda på.

Hoppas nu att vi slipper läsa om fler som blivit lurade av honom... pga att info saknas om hans bedrifter.

/Roger
Nu var det iofs inte Kristian som drev fram beslutet att ta bort tråden.
 

J-ett

Aktiv medlem
Jo, efter att ha läst tråden är det Kristian som fått folk irriterade och ältat och fått andra att älta skiten.

Synd bara att polisen inte syr in grabben...
Bedrägeri av värsta klassen.

/Roger
 

Jeppe

Aktiv medlem
Vi diskuterar inte enskilda medlemmar, men tonen och inläggen i tråden hade, som jag sa i mitt inledande inlägg, gått över gränsen.
 

Nordlund32

Aktiv medlem
Jag stödjer att inläggen med påhopp togs bort.

Dock anser jag att tråden har ett värde att finnas kvar för att inte andra bluffas att köpa fotoprylar som ej finns av samma bluffare om det blir återfall i spelmissbruk. För det kan det bli.

Om bluffsäljaren är seriös och klarar att avsluta behandling mot spelmissbruk bör han rimligen stå för det han gjort i s a s sitt "tidigare liv" (d v s innan avslutad missbruksbehandling).

Men framförallt ser jag att tråden kan fungera preventivt.

Det går rimligen att redigera tråden gnm att ta bort inläggen med påhopp d v s de två senaste dygnen.

Mvh/Mattias
 

Nordlund32

Aktiv medlem
Visst är det bra att varningsinformationen på annonssidan finns.

Hade jag varit köpare och läst varningstexten hade jag hajjat till och tvekat på förkottsbetalning.

Om den verkligen fungerar? Jag tror delvis att den gör det i alla fall.

/M
 

ulltand

Aktiv medlem
Varför har ni ens en annonsmarknad?
Den drar ju uppenbart till sig en del skumma personer, och dom kan ju Blocket etc få ta hand om.
 

Jeppe

Aktiv medlem
FILM) (ulltand skrev:
Varför har ni ens en annonsmarknad?
Den drar ju uppenbart till sig en del skumma personer, och dom kan ju Blocket etc få ta hand om.
En del? Jag vill minnas att det varit 3 eller möjligen 4 personer. Dela detta med det antalet affärer som har utförts på ett bra sätt så får vi svaret i promille (om ens det).
 

J-ett

Aktiv medlem
Jag anser att FS är bäst för fotointresserade och håller med om att det är en försvinnande del personer som är oärliga genom alla åren.

Ta bort de inlägg som tråden hade och lås den för fortsatta inlägg/redigeringar.

Det är bra att han finns med med namn och att folk ser hur det kan gå till.

Dessutom är det bra om ni lägger dit ett sista inlägg att tråden spärras och får ligga kvar men att ingen kan röra den. Likväl ska det framgå att vissa inlägg är raderade.

Detta anser jag är en vettig lösning.

/Roger
 

ulltand

Aktiv medlem
Min tanke med att ta bort annonsmarknaden är att det finns andra som är bättre på sånt, och att FS då slipper de som bluffar. Låt vara att de är få.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Nej jag tror faktiskt inte andra är bättre på att ha en livaktig annonsmarknad bara för fotosaker. Så nej, den är inget som vi tänker ta bort. Att en enskild person under en längre tid förstör tycker jag inte är skäl nog.
 

PMD

Aktiv medlem
Som Jesper skrev så har det ju varit försvinnande få lurendrejare på Fotosidans annonsmarknad. Jag har svårt att tro att andra annonswebplatser har så mycket färre. Dessutom skulle jag tro att det är rätt många som har glädje av Fotosidans annonseringsmöjlighet och som föredrar att annonsera här framför andra ställen.
 

StaffanW

Aktiv medlem
och hur ofta ser man tex en varningstext på Blocket om att det är en bluffmakare i farten, eller ett aktivt forum som också varnar när någon svindlare är i farten.

Jag känner mig mycket tryggare när jag handlar från Fotosidan och köper av en aktiv medlem som har både bilder och deltagit i diskussionsforumet, än att handla på Blocket eller liknande.

Nej, fortsätt med Annonsmarknaden här på Fotosidan, och även med varningstexter och aktivt forum där också varningar når fram.
 
ANNONS