Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Anpassa till skärm automatiskt

Produkter
(logga in för att koppla)

Gulo

Aktiv medlem
Någon som vet om man kan göra någon inställning i Photoshop så man kan "Anpassa till skärm - Ctrl+0" automatiskt när man öppnar bilder.

Det blir att jag trycker Ctrl+0 direkt varje gång jag öppnar en ny bild för jag vill se den så stor som möjligt. Visst fungerar det bra och går som en reflex ;) men det skulle ändå vara gött om det gjordes automatiskt :)

Skulle även vara roligt om någon vet om det finns något kortkommando på tangentbordet för att gå till nästa fönster/bild istället för att dra musen upp till fönster och välja nästa på listan.

Senast ändrad:
Gulo sa:
Skulle även vara roligt om någon vet om det finns något kortkommando på tangentbordet för att gå till nästa fönster/bild istället för att dra musen upp till fönster och välja nästa på listan.

Ctrl+tab bör väl fungera?

Är lite osäker på hur den bläddrar i de äldre versionerna dock. Minnet är kort. :)

Tack så mycket! Det fungerar ju klockrent.

Anpassa automatiskt är nog betydligt svårare.

Men det fungerar ju faktiskt ganska bra med Ctrl+tab+0 =)

ANNONS
Götaplatsens Foto