Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

användning av två blixtar

Produkter
(logga in för att koppla)

karre

Aktiv medlem
Jag kommer att fota mycket skate till våren och sommarn och nu har jag en sb-600, en radiosändare och en minolta program 2800 AF blixt. Jag skulle vilja ha båda blixtarna på varsitt stativ vid t.ex. en trappa, en blixt till höger och en blixt till vänster om trappan, sb-600 triggar jag med radiosändaren men hur ska jag trigga min andra blixt? Slavtändare? och isåfall ser den blixtljuset utomhus om den står typ 8m ifrån den andra blixten. Tacksam för svar!

Jag har mailat kaffebrus och frågat om man skulle kunna få köpa en extra mottagare, får se vad de säger...
Annars får man vell köpa ett helt kit igen, och då har man extra batteri och extra sändare :D

Slavtändaren skall funka på det avståndet. Om du vill maila mig så testar jag. Har en SB600 och en SB24 som jag kan rigga på det sättet du beskriver.

/Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto