Annons

Två blixtar, en pocketwizard

Produkter
(logga in för att koppla)

runohm

Aktiv medlem
Hej
Jag har ett pocketwizardsystem för nikon, AC3, miniTT1 samt FlexTT5. Det jag skulle vilja göra är att ha två blixtar i ett paraply alt. softbox och kunna synka bägge med mitt Pw system och TTL.
För att inte behöva ha bägge blixtarna (i detta fall 2 x SB-900) på varsin flexTT5 utan bara på den ena och på något vis synka den andra med kabel eller något på något annat vis så att jag får full TTL funktion på bägge. Är det möjligt och i så fall hur? Syftet är att kunna få större effekt om det skulle behövas, exvis utomhus med bibehållen TTL funktion.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Vad är anledningen till att du inte vill ha två mottagare?

jag skulle sålt de där blixtrarna och kollat på två godox ad200 istället. Samt en sändare. Möjligtvis v860ii om du vill ha hotshoe.

Men ett metod som skulle kunna fingera är att ställa ena blixten som master och den andra som slave.
 

runohm

Aktiv medlem
Vad är anledningen till att du inte vill ha två mottagare?

jag skulle sålt de där blixtrarna och kollat på två godox ad200 istället. Samt en sändare. Möjligtvis v860ii om du vill ha hotshoe.

Men ett metod som skulle kunna fingera är att ställa ena blixten som master och den andra som slave.
Hej
Enda anledningen är att inte behöva använda fler PW än nödvändigt om det finns ett enklare och billigare sätt, samt att jag har för mig att två PW inte kan sitta ihop för tätt. (kan ha fel där).
 
ANNONS