Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Aperture 2??
- Trådstartare Lars.L
- Start datum
Cable guy
Aktiv medlem
Aperture 2
Jag har båda, men använder bara LR. Detta beror helt på att jag aldrig "kom över tröskeln" att komma igång ordentligt med Aperture. Så jag ledsnade och köpte LR + Moderskeppets DVD-kurs. Jag rekommenderar Moderskeppets kurser varmt. Funkar jättebra, även på en halvtrög 50+ ;-).
Vissa funktioner i Aperture är bättre, t.ex. möjlighet att maila direkt från programmet och att beställa fotoböcker. Däremot tog det en halv evighet innan Aperture löste Raw-konverteringen till min Nikon D300.
Sedan kan man ju bara spekulera i att det är en bättre koppling mellan LR och PS CS4, eftersom det är samma tillverkare...
Lycka till med anskaffandet av rätt program!
Håkan
Jag har båda, men använder bara LR. Detta beror helt på att jag aldrig "kom över tröskeln" att komma igång ordentligt med Aperture. Så jag ledsnade och köpte LR + Moderskeppets DVD-kurs. Jag rekommenderar Moderskeppets kurser varmt. Funkar jättebra, även på en halvtrög 50+ ;-).
Vissa funktioner i Aperture är bättre, t.ex. möjlighet att maila direkt från programmet och att beställa fotoböcker. Däremot tog det en halv evighet innan Aperture löste Raw-konverteringen till min Nikon D300.
Sedan kan man ju bara spekulera i att det är en bättre koppling mellan LR och PS CS4, eftersom det är samma tillverkare...
Lycka till med anskaffandet av rätt program!
Håkan
Henrik L Jonsson
Aktiv medlem
det är så här att jag kör LR på PC idag men ska skaffa en mac
Om du trivs med LR så är det ju bara att köra vidare med det. Själv föredrar jag A och skulle inte vilja byta, men om du redan kan LR så slipper du ju börja om med att lära dig ett nytt program.
iBoat
Aktiv medlem
Jag kör med Aperture sedan det kom. Kan inte påstå att det är generellt bättre än LR, men inte heller sämre. Kopplingen mellan Aperture och PS är inget problem, man kan öppna bilden i PS direkt från Aperture. Nu var det ett tag sedan jag testade LR men jag tror att alla funktioner som finns i LR finns i Aperture. Dessutom finns en mängd plugins till Aperture.
Dock gillar jag gränssnittet i Aperture bättre. Det är på sedvanligt Apple-manér väldigt snyggt och smart upplagt. Det kan dock kännas segt direkt efter import då den börjar generera previews, men när det är klart tuffar den på bra.
Dock gillar jag gränssnittet i Aperture bättre. Det är på sedvanligt Apple-manér väldigt snyggt och smart upplagt. Det kan dock kännas segt direkt efter import då den börjar generera previews, men när det är klart tuffar den på bra.