Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

aperture/final cut v.s Lightroom/Premiere pro

Produkter
(logga in för att koppla)

Per_S

Aktiv medlem
Jo, gick från PC till Mac, från volvo 240 till Alfa romeo...typ.

Har inte provat de nämnda mac-programmen. Så min fråga är,

Är det same same but diffrent eller finns det något som gör att jag skulle slänga upp stålarna för nya licenser?

Om du har Lightroom redan, så är det bara att installera. Licensen gäller oavsett plattform och programmet finns både till win och osx på skivan. Aperture är bra och har en del finesser som Lightroom har. I nästa nummer av K&B har jag testat olika råkonverterare. Kommer ut 10 feb.

När det gäller Final cut vs Premiere Pro har jag ingen aning. Använder inte dessa program.

Jo, jag kör mitt LR på macen. Så det är inget problem. Det var mer om det var någon större skillnad på di tu som skulle resultera i att det kunde vara värt att byta nu när jag har möjligheten.

Tack för svaren!

Personligen hade jag inte bytt LR mot Aperture. Men det är ju jag det. Däremot har Aperture en del trevliga verktyg.

ANNONS
Götaplatsens Foto