Annons

Apples nya Ipod

Produkter
(logga in för att koppla)

Linmajon

Aktiv medlem
Det är ganska komiskt att läsa alla kritiska kommentarer till iPad. Jag minns MYCKET tydligt de otroligt besvikna reaktionerna från alla håll när Jobs visade upp iPod första gången (2002). Det blev världens mest sålda produkt efter gemet, typ..

Visst har Apple lanserat produkter som floppat men iPad är inte en av dem. Jag kan knappt tänka mig hur spektakulära 'böcker' och annat roligt som kommer att tas fram för den.
Jag bedömer den som minst 10 ggr. trevligare att slösurfa på i fåtöljen än något annat och tror att 90% av alla hushåll kommer att ha den inom tre år.

Själv köper jag den direkt. Jag kan sitta i evigheter och bara titta runt i Google Maps.
Med ett GPS program (Navitronics) som redan finns för iPhone ersätter den en hyfsad kartplotter i båten. En sån med samma skärmstorlek kostar 20 000 eller mer.

Priset på den är så lågt att det kan betraktas som symboliskt med tanke på vad den kan. Samma sak med iPod touch egentligen.

När det gäller datorer kör jag PC ett tag till..
 

iBoat

Aktiv medlem
Jag har en Iphone och en Macbook pro. Kan någon vara vänlig att förklara var en Ipad passar in, eller varför jag skulle känna mej lottlös utan en sådan tingest. Eller rättare sagt, vad gör den så fantastisk? Jag tycker den ser ut som en tangentbordslös bärbar dator rätt o slätt. Ok, man ska kunna styra den med fingrarna, men..?

/K
Jag har också en iPhone, en MacBook Pro samt en iMac 27". Jag kommer att skaffa den ändå, pga smidigheten och batteritiden. Den kommer att glida ner i ett fack i fotoväskan och ute i fält eller på on location fotograferingar kan jag visa bilderna för min kund på ett proffsigt och snyggt sätt i ett stort format. Visst kan man göra det med MBP:n också, men inte lika smidigt.
 

iBoat

Aktiv medlem
Slippa alla problem med iTunes för att hantera telefonen.

Har en iPhone och är på många sätt nöjd med både telefon, Appstore och iTunesstore. Men inte med sättet man blir tvingad till att använda iTunes(programmet) för att synkronisera hit å dit.
Det är mycket möjligt att iTunes fungerar dåligt på PC. Det är ju ett Apple-program och fungerar kanske bättre i den miljön helt enkelt.
 

opelkustomz

Aktiv medlem
Det är mycket möjligt att iTunes fungerar dåligt på PC. Det är ju ett Apple-program och fungerar kanske bättre i den miljön helt enkelt.
Inget problem med själva iTunes, just att man är tvingad till att använda det. Allt man gör måste gå via. Kanske är så att man måste köpa in sig på hela fruktföretagets line-up för att bli nöjd med systemet. Drag'n'drop, funkar det i Applemiljön? För t.ex. filöverföringar emellan dator och iPod/iPhone?
 

iBoat

Aktiv medlem
Inget problem med själva iTunes, just att man är tvingad till att använda det. Allt man gör måste gå via. Kanske är så att man måste köpa in sig på hela fruktföretagets line-up för att bli nöjd med systemet. Drag'n'drop, funkar det i Applemiljön? För t.ex. filöverföringar emellan dator och iPod/iPhone?
ok. Men om det fungerar bra så varför inte? Många andra enheter, t.ex. Sony Ericson, Nokia, motorola m fl. kan synkas via iSync.

Drag n drop infördes i Macintosch 1984.
 

Alagazam

Avslutat medlemskap
Jag bedömer den som minst 10 ggr. trevligare att slösurfa på i fåtöljen än något annat och tror att 90% av alla hushåll kommer att ha den inom tre år.
Det får du spela obegränsad insats på hos mig till valfritt odds. :)

För övrigt får gärna en moderator byta namn på tråden.
 

Gunnar D

Aktiv medlem
Inget problem med själva iTunes, just att man är tvingad till att använda det. Allt man gör måste gå via. Kanske är så att man måste köpa in sig på hela fruktföretagets line-up för att bli nöjd med systemet. Drag'n'drop, funkar det i Applemiljön? För t.ex. filöverföringar emellan dator och iPod/iPhone?
Man måste ju inte ha just iTunes. Det finns mängder med kloner som gör samma sak och en del program som är lite annorlunda i uppbyggnaden.
Googla lite!
Själv har jag iTunes i både PC o Mac och tycker det är OK, men har oxå en klon i PC´n för att enkelt hantera flera iPod på olika sätt.
Har tyvärr inte den burken här så jag kna inte kolla namnet.
 

Leo S

Avslutat medlemskap
Man måste ju inte ha just iTunes. Det finns mängder med kloner som gör samma sak och en del program som är lite annorlunda i uppbyggnaden.
Googla lite!
Själv har jag iTunes i både PC o Mac och tycker det är OK, men har oxå en klon i PC´n för att enkelt hantera flera iPod på olika sätt.
Har tyvärr inte den burken här så jag kna inte kolla namnet.
Vore toppen att få namnet, tack! Har en iPod Touch och köpte nya Nano till frugan...say no more. DET kan i alla fall inte den största Applefantast försvara, att man måste jaga tredjepartsprogram för att föra över filer mellan sina iPods. Tankade ner ett som inte hittade Touchen...

Nåå, on-topic så kan det mycket väl bli en iPad också även om jag konsekvent kört netbooks senaste två åren.
 

Melker Humala

Aktiv medlem
Jag fattar inte vad ni har emot itunes, det är ju helt fantastiskt program. Använder ni inte katologiserings-program till era bilder heller?
 

matlep

Aktiv medlem
Dom som jag har träffat som har haft något emot iTunes är oftast dom som har enorma mängder med Mp3or som ligger sorterade i mappar och inte har taggat dessa med ID3.

Det blir heltenkelt för meckigt och tidskrävande att tagga all nerladdad musik. Win amp läser ju låttitel från filnamnet. Det gör ju inte iTunes.

Samma mostånd kan hittas till Lightroom, Aperture och andra bra katalogiseringsprogram.

När det gäller iPad så är det nog en omöjlighet att det blir fiasko. Den bygger ju på iPhone som alla sa skulle faila när den släpptes. Se vart den har tagit vägen och dessutom utvecklas över tid.

Jag vet inga andra mobilföretag som släpper ny uppdaterad mjukvara med nya funktioner till sina telefoner som kom ut på marknaden för mer än 18 månader sedan.

Det är rätt unikt.
 

matlep

Aktiv medlem
Tala gärna om för mig hur man får över mp3 filer till en iPod utan iTunes för det skulle jag gärna vilja veta. Då kanske man rent av kan koppla eländet till en annan dator utan att fanskapet nollställs.
Fanskapet nollställs inte om du inte väljer att den skall göra det. Det finns en uppsjö med program till just iPod för att läsa filsystemet och föra över låtar till och från den utan iTunes. tex. den här: http://www.appleiphoneschool.com/2008/05/31/iphonebrowser-an-iphoneipod-touch-file-browser/
 

KGS

Aktiv medlem
iPad som digitalt ritbord... bara en tanke...

Och vad gäller att vara inlåst och begränsningar, inga problem. In Steve we trust! Nej, Steve är inte Gud, men när Gud har en bra dag tror han att han är Steve!
 
ANNONS