Annons

Applicera redigering på andra foton.

Produkter
(logga in för att koppla)

pion

Medlem
Jag har nu redigerat en bild i Photoshop CS4. Jag tycker redigeringen blev väldigt bra och önskar kunna applicera samma slags stil på andra bilder. Hur ska jag göra? Kan jag applicera denna redigering på andra bilder, hur ska jag då spara den och göra ?
:)

Om du använder justeringslager så kan du bara öppna de andra bilderna och sen dra justeringlagren från den redigerade bilden till de övriga...

Masker behöver ju göras om och så.
De justeringar som gjorts direkt i bilden försvinner oxå.

--Tony

Väldigt svårt att göra om man nu inte haft det i åtanke från början. Och arbetat på ett sånt sätt att redigeringen går att kopiera.
Precis som Tony säger så är ett sånt sätt att arbeta med justeringslager.

Hur gör man för att kopiera över lager från en bild till en annan till att börja med? (Jag kan inte använda ctrl+c, kan inte högerklicka och välja kopiera, kan inte dra över lagrena till en annan bild utan att först öppna dom i 2 separata fönster som jag har synliga samtidigt)

Actions (makron?) är väll den bästa lösningen?! Allt går inte att göra i justeringslager samt att man inte alltid vill öppna en gammal bild för att kunna kopiera över lager.

Funktionen "anpassa färg" eller vad den nu kan heta i svenskt PS (Match color i amerikanskt) kan vara användbar i sammanhanget, d.v.s. om man har gjort en bild som man blev nöjd med och vill applicera det på någon annan bild. Även om man använder justeringslager så måste givetvis lagermaskerna anpassas till varje specifik bild. Om det är just färgerna i bilden som man blev extra nöjd med kan därför den föreslagna funktionen vara en liten genväg.

ANNONS
Götaplatsens Foto