Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop - flyt i alla fönster.

Produkter
(logga in för att koppla)

HÅHÅ

Aktiv medlem
Behöver hjälp med Photoshop. (Prenumeration - LRC och PS)
När jag öppnar 5-10 bilder i PS vill jag att de skall öppnas som ”flyt i all fönster” och inte efter varandra som det görs nu.
Måste då varje gång jag öppnar flera bilder klicka på ”Fönster / Ordna / Scrolla ner till / flyt i alla fönster” = Tröttsamt när det kanske blir 10-25 gånger vid redigeringar.
Har letat i ”Arkiv/Automatisera” och ”Arkiv/Skript” ingen hjälp! Även under ”Redigera/Förinställningar/förinställningshantearen”.

Har på en (gaaammmal) dator med en PS version från 2008 – DÄR öppnas alla bilder direkt som flyt i alla fönster.

Hur göra????

Kolla i Preferences > Workspace (Inställningar > Arbetsyta), där finns några val som styr hur dokument öppnas. Har du klickat i "Open Documents as Tabs" (vet inte exakt vad den heter i svenska versionen) så kommer PS automatiskt öppna alla bilder som tabbar.

Så testa att se om du kan klicka ur den och se om det hjälper?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto