Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Arbetsuppgifter

Produkter
(logga in för att koppla)

Nekomy

Avslutat medlemskap
Jag tycker att den som startart en tråd på Forum/Hemläxa-Bilder/Arbetsuppgifter även skall kunna låsa den efter det att en ny uppgift har startart och att bara en tråd åt gången får vara aktiv. Nu dimper det ner bilder i gammla upgifter och nya startas lite pö om pö utan att hålla sig till de mycket enkla regler som finns.

En aktiv tråd åtgången borde regeln vara och man borde ha någon som slänger ett extra öga på uppgift tråden och trådar med spesefika regler och se till att de följs.

Tanken är bra, men det bör då vara överenskommet att efter en viss tid är det ok att nya arbetsuppgifter kan dyka upp, även om pucken inte passats vidare.

En arbetsuppgift kan inte bromsa nya uppgifter i 3 månader.

Varför ska man inte kunna ha flera Arbetsuppgiftstrådar igång samtidigt?
Finns det fler trådar att välja på ökar ju chansen att man har en bild som passar.
Många plåtar ju analogt, det tar tid att få fram en bild och då kanske tråden redan har stängts.

Det är inget fel på flera arbetsuppgifter men självaste idén går till spillo. Det är ett stafett forum som bygger vidare från första tråden och där den nyaste tråden i stavfetten alltid skall ligga överst.

Man kan i annat fall skapa en tråd i "No Words" om man bara vill posta och visa upp bilder, där finns det inga givna regler så som det finns i forum arbetsuppgifter.

Så om någon kommer på en ide´ till arbetsuppgift måste den personen snällt vänta tills den senaste tråden stänger, när det nu blir. Motljustråden rullar ju på sedan juli, när ska den stängas då?

mohei skrev:
Så om någon kommer på en ide´ till arbetsuppgift måste den personen snällt vänta tills den senaste tråden stänger, när det nu blir. Motljustråden rullar ju på sedan juli, när ska den stängas då?
Ah. Glömde att säga att detta är ett förslag av den anledningen att motljus fortfarande rullar och är mer poppis än de andra uppgrfterna som nu borde vara aktiva. Jag kan själv inte stänga en diskution.

"En arbetsuppgift i taget. Den som skapar en utser ansvarig för nästkommande."

Ok, och hur ska detta gå till då?

mohei skrev:
Så här svarade jag på samma fråga i en annan del av forumet:

Jo då. Jag sände uppgiften vidare till "Andreas von Weissenberg" som inte skapade en ny utmaning utan uppmanade ville fortsätta med uppgiften på No Words

Jag försökte sedan ge upp giften till ""Karolina Lohiniva" som aldrig tog på sig uppgiften och inte skapade en ny utmaning.

Jag gav sedan "Lasse Honkanen" att skapa en uppgift och han skapade uppgiften "Blod och ondska".

Lasse gav sedan uppgiften vidare till Bernt Carlzon som skapade utmaning "Collage/Manipulering " och han har inte utsett någon att göra nästa arbetsuppgift.

Janne Arleklint tod då saken i egna händer och skapade "Hur mår du" som nu skall vara den tråd som är aktiv. Men Janne Arleklint gav den nya uppgiften till sig själv vilket borde anses som fusk och att den nyaste tråden inte bör räknas.

Varför "Motljus" fortfarande är aktiv vet jag inte, men folk har sänt upp bilder till den även den inte sakll vara den aktiva tråden och det är det som blir problemet om det är fler aktiva trådar i denna typ av stafett forum.

Så som du ser har jag gett uppgiften vidare men då folk inte respekterar regler och inte kan sköta de mycket simpla regler som finns blir det problem. Kan man inte hålla reda på en uppgift kan man lätt förstå det kaos det kommer att bli med flera trådar :-D

Det finns många regler på fs. En är att inte dubbelposta i forum ;)

Ordningen i Arbetsuppgifter har nog bara du haft ordning på. Japp, jag tog ett initiativ och "fuskade" tydligen. Men det blev aktivitet i Arbetsuppgifter och det tycker jag är det primära!

Det är väl inget kaos nu trots flera arbetsuppgiftstrådar?
Nu kan man ju välja en arbetsuppgift som verkar intressant.

Det är ju tydligt att den ursprungliga ide´n inte funkar och då är det väl bättre att man kan starta trådar själv istf att bli "utsedd" (vilket kanske dessutom aldrig händer).
Det är ju risk att det bara bollas runt bland medlemmar som kanske inte har ideér och så finns någon medlem med en kul ide´som aldrig kommer fram för att den medlemmen aldrig blir utsedd.

Har man en ide´till arbetsuppgift tycker jag att det är självklart att man kan starta en tråd om detta.

Den ursprungliga idén fungerade inte då folk är dåliga på att följa regler. Det finns många liknande forum runt om i värden där denna idé fungerar utmärkt och det är jätte kul att följa med i dem. Där ränsar man fort bort sido trådar och ser til att gamla trådar inte ploppar upp överst utan att trådarna sorteras efter start datum.

Tycker det är kul med aktivitet i Arbetsuppgiftsforumet!
Kanske att man borde låta arbetsuppgifterna löpa lite längre innan man startar nya, inte några tre månader, men nån vecka i varjefall :)

/Maria

ANNONS