Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Assist Service/Stockholm servicetider

Produkter
(logga in för att koppla)

Jukkah

Aktiv medlem
Har någon erfarenhet? Jag skickade kameran dit för mindre reparationer som regstrerat brev förra torsdag. Jag hade hoppats att få den tillbaka föra jag åker utomlands nästa veckan. Jag kollade igår och kameran har nu legat i Postens utlämningsställe två dagar, dvs. den hade kommit dit tisdag men har inte hämtats än. Skickade igår mejl men har inte fått svar, försökte ringa men fick inte kontakt. Är dom kanske påskstängda?

Jag är medlem i CPS (Canon Professional Service) och den borde garantera snabbare service - men om kameran inte hämtas är det svårt...

Jag svarar till mig själv nu...

...ochdet är mitt eget fel. Jag hade skrivit "Canon Professional Service" som mottagare och serviceställe heter "Assist Service". Dom får inte ut rekommenderat paket eftersom dom heter inte "Canon Professional Service".
Ringde till posten och så är fallet - det hjälper inte att dom ÄR det om don inte heter det.

Enda sättet är att skicka brev tillbaka och dit igen.

Eller har någon bra tips?

Historian fortsätter...

...pratade med posten torsdag och enligt dom man kan byta mottagarens namn. Kostar 125,- och tar cirka 24 timmar. Jättebra, annan alternativ hade ju varit att skicka kameran tillbaka och dit igen.

Idag man hade inte bytt namnet och jag ringde till posten. Nej, man kan INTE byta namnet. Jag fick fel information torsdag. Nu det finns inga chanser att få kameran tillbaka i tid. Synd, om postens telefonservice hade gett rätta information förra veckan hade jag hunnit skicka den dit. Måste förstås reklamera det.

Tyvärr ganska ofta som det blir fel uppgifter från kundtjänst, supporttjänster och liknande nuförtiden. man måste dessvärre dubbelkolla allting. Vissa företag tycks inte ens besvara mail. Hoppas det löser sig med kameran.

ANNONS
Götaplatsens Foto