Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att få bort blixtljus?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johanna Törnquist

Avslutat medlemskap
Någon som kan hjälpa mig med hur man lättast får bort blixtljus från tex denna bild i Elements?

//Johanna

Bilagor

• mr x_redigerad-1.jpg
    mr x_redigerad-1.jpg
    83.1 KB · Visningar: 616
Jag anvädne bara vanlig klonstämpel... gansak mjuk pensel. Men eftersom bilden är så synnerligen lätt att klippa ut kan du faktiskt helt enkelt klippa ut honom och sätta vilken bakgrund du vill...

Bild 1 är enabrt med klonstämpel
Bild 2 där är han utklippt och lagd på en vit bakgrund

Som Kalle säger, tacksam bakrund att jobba med. Dock blir den lite platt om man helt tar bort all variation av ljus.
Hade lite tråkigt och satt och arbetade med lite annat i PS så det bara blev så, sorry. Hade lite tråkigt, men visst är det kul att manipulera lite.

Bilagor

• paris.jpg
    paris.jpg
    81.8 KB · Visningar: 525
Johanna Törnquist skrev:
Johan, hur gjorde du för att lägga in den bakgrunden? Det är så jag vill ha det, att man kan byta bakgrund/fond.

// Johanna

Klipp ut killen på bilden och klistra in honom i en ny bild där du kan lägga till valfri bakgrund.

Vitbalansen i bilden är ju väldigt av banan. Med lite justeringslager får du enkelt rätt färger på gubben och en vit bakgrund...

ANNONS
Götaplatsens Foto