Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
att ställa ut bilder
- Trådstartare mårten
- Start datum
i c o n
Avslutat medlemskap
Hej Mårten, testa mejla runt till olika gallerier och hör vad de har att säga. Det är ett bra sätt att ta reda på villka som är "öppna" utan att man måste ringa en massa samtal å betala busspengar i onödan. Dock så brukar de flesta bara vara snorkiga och tycka att man inte värd något bara för att man inte är erkänd. Men jag hoppas det går bättre för dig än vad det gjort för mig. Lycka Till!
jpersson
Aktiv medlem
Värd? Som i pengar? Att vara gallerist är ett yrke. De kan inte hänga upp bilder om de inte tjänar pengar på dem. Hur ska de annars betala hyran?The skrev:
Dock så brukar de flesta bara vara snorkiga och tycka att man inte värd något bara för att man inte är erkänd.
Då är det lättare att försöka med stadsbiblioteket, caféer och så vidare.
Jag har aldrig ställt ut på ett galleri. Det är nog lättare att få in en fot om man redan har några mindre utställningar bakom sig. Det är som att söka jobb. De kräver erfarenhet men hur får man den första erfarenheten? Trots det får folk jobb så det är väl bara att kämpa på...
Senast ändrad:
froderberg
Aktiv medlem
Biblioteket
Prova att kontakta Biblioteket. De har ofta utställningar.
Jag har själv ställt ut på biblioteket och var nöjd med responsen.
Många gallerier drivs kommersiellt. Du kqan krävas att garantera en viss intäkt. Får du inte sålt dina bilder kan det bli kostsamt.
Prova att kontakta Biblioteket. De har ofta utställningar.
Jag har själv ställt ut på biblioteket och var nöjd med responsen.
Många gallerier drivs kommersiellt. Du kqan krävas att garantera en viss intäkt. Får du inte sålt dina bilder kan det bli kostsamt.
david_eng
Aktiv medlem
I jönköping har vi länsmuseet jämte biblioteket.. jag gick ner dit igår och sa att jag ville ställa ut bilder. Då sa dom typ, ok.
Det bästa är nog att gå till såna ställen, som någon sa, inte vinstdrivande ställen.
Här finns det också ett gäng fik som brukar vara peppade på utställningar.. man får helt enkelt fråga sig runt..
Det bästa är nog att gå till såna ställen, som någon sa, inte vinstdrivande ställen.
Här finns det också ett gäng fik som brukar vara peppade på utställningar.. man får helt enkelt fråga sig runt..