Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Axelremsväska

Produkter
(logga in för att koppla)

PellePersson

Aktiv medlem
Hej,

Jag har idag en Lowepro-ryggsäck men är sugen på någon lite mindre och lättare väska. Typ axelremsväska.
Har en Sony A7r iii, och oftast sitter mitt 55mm Zeiss-objetiv på kameran.

Jag rör mig dock en del i "skitiga" och dammiga miljöer så vill gärna ha en väska som man kan stänga ordentligt med dragkedja samt att den är bra vadderad.

Någon som har något bra tips?
Fick mail från Scandinavian Photo om deras SP Tech-väskor. Tittade specifikt på denna:

Vad tror ni om den?
 

Brix

Aktiv medlem
Jag kör själv med en Thinktank Mirrorless Mover 30 som jag varmt kan rekommendera. Väger lite och är inte särskilt stor, men får lätt plats med kamerahus + 2-3 objektiv samt extra batterier, minneskort osv. Om du vill ha nåt lite mindre så finns även Mirrorless Mover 25.
Sen finns t.ex även Thinktank Vision 10 eller Retrospective 4.
Peak Design Everyday Sling kan vara värda att kolla på också.
 

Jonah Lake

Avslutat medlemskap
Köpte denna nyligen på Kamda för 489kr och är jättenöjd, får plats med 2 Fujifilm kameror inkl objektiv och en analog kamera med 50mm i kamerafacken. Kan även få plats med fler objektiv, stativ och surfplatta, hörlurar m.m
Prisvärd
Johan O E @xftales


caden-axelvaska-for-kameran-i-canvas-kaffe (2).jpg
 
ANNONS