Annons

Ryggsäckar för kamera+laptop

Produkter
(logga in för att koppla)

drejjan

Aktiv medlem
Hejsan!

Letar efter en väska till min utrustning då min Lowepro Nova 160 AW blivit alldeles för liten för en 40D+batterigrepp+3 objektiv, blixt + tillbehör... Går även på ett IT gymnasium, så jag funderar på om jag ska köpa en väska med inbyggd laptop del? Dock så vill jag ju inte lägga hur mycket pengar som helst, och det är nu min undran kommer in.

Scandinavian Photo Ryggsäck Photo+Daypack

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=4028204

Den väskan. Är det något att ha? Det är ju deras egna märke, och priset är hyfsat billigt, den är ju i kameradelen (nästan) identisk med Adventure Icebreaker ryggsäck Large (cyberphoto.se, vet dock ej hur man får fram direktlänkar därifrån, någon som vet?) och datorn verkar man ju få plats med också. Frågan är bara hur kvalitén är? Och får man plats med en 40D+batterigrepp monterat?

Ge gärna tips på andra billiga väskor som t.ex. SP gjort, en egen väska. de brukar ju i praktiken vara billigare än "märkes" väskorna. Jätte snygg behöver den ju inte vara, SP:s väska är inte direkt någon skönhet i sig.
 
Okej, det verkar som om jag struntar i Scandinavians väska, efter bara några forumtrådar på diverse forum har jag insett att kvalitén går efter priset. Ge tips på andra väskor! Är dock väldigt intresserad av Adventure Icebreaker, blir nog Large isåfall så man slipper behöva uppgradera ännu en gång. Men sluta ej ge tips, en väska är väl det tråkigaste att lägga pengarna på!
 
Jag är nöjd med denna ryggsäck:

http://www.tamrac.com/3380open_lrg.htm

Tycker att den är bekväm, lagom stor och rätt snygg för att vara en kameraväska (jag valda den helsvarta). Gillar också att den inte har en massa flärpar och spännen som dinglar omkring.
Var först inställd på en Lowepro Fastpack 250, men jag tyckte att den var alldeles för obekväm och så fick jag syn på denna istället. :)
 
Jag är nöjd med denna ryggsäck:

http://www.tamrac.com/3380open_lrg.htm

Tycker att den är bekväm, lagom stor och rätt snygg för att vara en kameraväska (jag valda den helsvarta). Gillar också att den inte har en massa flärpar och spännen som dinglar omkring.
Var först inställd på en Lowepro Fastpack 250, men jag tyckte att den var alldeles för obekväm och så fick jag syn på denna istället. :)

Finns det plats för mer kamerautrustning än det man ser på bilden? Annars är det ju inte jätte stor:) Behöver något jag kan växa med, jag vill inte köpa väska efter väska hela tiden, pengarna ska ju gå åt till optik! :)
 
Är det någon som vet hur stor väskan behöver vara för att åka med i handbagaget? Vill gärna inte lämna ifrån mig grejerna, har dåliga erfarenheter från detta! Börjar bli mer och mer sugen på en Adventure .... Large, men i praktiken förlorar jag bara ca 3 objektivfack om jag köper en medium, men å andra sidan kanske den är smalare på "bredden" också, alltså höjden om man lägger den ner med ryggsidan neråt? Det jag tänker på är om 40D hus+batterigrepp får plats.. :)
 
Har en Lowepro Computrekker och är skitnöjd.
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=8993

Får plats med D300 + batterigrepp, D700 + betterigrepp, 300/2.8, 24-70/2.8, 70-200/2.8, SB-600, WT-4, laptop och mängder av annat smått och gott som laddare etc.

Har för mig att det stod att väskan är storleksmässigt inom ramen för handbagage men precis som Crister säger så är det vikten som brukar vara problemet.
 
Riktigt skön ryggsäck med både laptopfack och gott om utrymme till annan utrusting är Everest BP. Kostar inte alls lika mycket som andra liknade väskor vad jag har sett. Köpte min för 499kr på Stadium och är kanonnöjd. Sitter riktigt bra på ryggen och är inte jobbig att bära. Bra och breda spännen och remmar.
Den ser stor ut när den sitter på ryggen men det är inget som jag stör mig på. Färgglatt regnskydd finns att sätta på väskan om det skulle regna mycket. Jag har inte behövt använda det men hari nte varit ute i regn men i kraftiga snöfall.

Känns mycket hållbar och robust,
Så Everest BP är mitt tips.

//Alexander
 
Hej,

jag har en Lowepro Vertex 300 som precis är enligt max handbaggage på flyget och den är bra när man skall ha med sig allt + en dator. Skön att bära långt.

Men jag använder min Lowepro Fastpack 350 varje dag till och från jobbet samt oftast när jag reser för den är så smidig och man får med en 17" dator. Jag kollade mycket innan jag bestämde mig och jag ville ha en väska där man snabbt får fram kameran (typ slingshot), det skall finnas plats för en extra tröja osv samt få med datorn. Den enda nackdelen är att det inte finns inbyggt väderskydd. Men den tål relativt mycket väta...

Lycka till!
/Martin
 
Alexander, har du någon länk/eller bild där man kan se hur väskan ser ut inuti? På Stadiums hemsida kan man inte se så mycket...

Hittar ingen länk med bilder på insidan. Men om du är intresserad kan jag ta någon/några bilder av mitt exemplar och visa.

Eller så kan du gå ner till närmaste Stadiumbutik och kolla om de har någon inne som du kan titta på. Och om de inte har någon inne kan du fråga om de kan ta hem en utan köpkrav.

Ryggan heter Everest Camera BP 35L och det finns några få recensioner på: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=14968

//Alexander
 
Jag har en Lowepro FastPack 350.
I den får det plats D80+batterigrepp, D50, 3 st objektiv, 2 Blixtar och en 16" laptop, fortfarande finns det en del plats kvar för övriga saker som kan vara bra att ha med sig.

Enda nackdelen jag finner med denna väska är avsaknaden av allvädersskydd.
Dock verkar den stå imot en hel del regn innan det "läcker" in i själva väskan.

Väskan brukar kosta runt 1200:-
 
ANNONS