Annons

Axelväska/ryggsäck för kamerahus m monterad v-grepp och 24-70/2.8?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rei Trulsson

Aktiv medlem
Jag har kollat en del olika tillverkare av axelväskor och ryggsäckar. Hittar dock inte någon axelväska eller ryggsäck som rymmer ett kamerahus med monterat vertikalgrepp och t ex 24-70/2.8 zoomobjektiv.

Någon som har erfarenhet och/eller känner till någon tillverkare som möter mina önskemål?

Länka gärna till produkt. Tack på för hand.
 
Verkar som LowePro Fastpack 350 ryggsäcken rymmer det jag önskar.

Jag har en Fastpack sedan en tid tillbaka och den är riktigt bra, får plats med mycket, brukar ha min 40D men vertikalgrepp och ett 70-200/2.8 monterat och det rymms utan problem. Dessutom är det väldigt bekvämt att snabbt kunna få ut kameran ur väskan.
 
Köpte idag en LowePro Slingshot 200 AW. Utmärkt för transport av t ex D300 med monterat v-grepp och t ex Nikkor 24-70/2.8 (med motljusskyddet monterat bakvänt). Plats för 2-3 objektiv och t ex en blixt.
 
Fick igår min Stealth Reporter D650. I den har jag rätt mycket:

• Nikon D3 med 24-70/2.8
• Nikkor 14-24/2.8
• Nikkor 70-200/2.8
• Kamerahus D70s
• Sigma Fisheye 8 mm
• Mac Book Pro 15"
• Blixt SB800 och SB600
• Rengöringskit
• Filter
• Synksladd
• Radiosändare och mottagare

...och parkeringsmynt.

Tungt blir det, men det är en bekväm axelväska.
 
Du kan även ta och titta på Tamracs Explorer serie de får du i bra mycket utrustning och de är rätt snygga för att vara väskor :)
 
Jag skaffade nyss en Lowepro Flipside 300 när jag var i NY. Kanonsmidigt rygga som rymmer det nödvändigaste och har dragkedjan mot ryggen så man slipper bli av med prylar till klåfingriga bovar. Kameran med vertikalgrepp och ett 70-200 monterat får plats så ett 24-70 är nog inga problem.. :)
 

Bilagor

  • IMG_3043.jpg
    IMG_3043.jpg
    78.7 KB · Visningar: 312
Jag tycker LowePro:s Slingshot- och Fastpack-serie är smidigare att komma åt kameran. Jag har någon modell mindre av deras Flipside som också var bra. Ur säkerhetsaspekten så är Flipside säkrast, men lite opraktisk enligt mig. Med Slingshot och Fastpack kan man nå kameran utan att ta av ryggsäcken.

Jag kommer nog att komplettera med en Fastpack för lite längre transporter eftersom den bärs mer som en traditionell ryggsäck, medan Slingshot är som en axelväska, fast den sitter på ryggen som en ryggsäck.
 
Slingshot går säkert ännu lättare att komma åt, men det går alldeles utmärkt att byta objektiv eller vad man nu vill göra utan att ta av ryggan. Eftersom öppningen är i ryggen kan man enkelt bara snurra runt säcken fram på magen med hjälp av midjebältet och sen öppna upp..

Från Lowepro's sida..
 

Bilagor

  • Bild-2.jpg
    Bild-2.jpg
    19.8 KB · Visningar: 282
ANNONS