Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bärbar/val,WscreenBra?

Produkter
(logga in för att koppla)
Den huvudsakliga bildbehandlingen kommer nog att ske på större extern skärm så att den mobila är 12-14" ser jag inget prolem. Och visst "fungerar" PS på liten skärm, utan att vara det mest praktiska såklart;)

Stor skillnad på 14 och 17 tum när det kommer till att packa i handbagagen!!! 15tum över gränsen som jag ser det per idag.

Kikade nyss på stan på en HP 14" widesscreen, han sade förövrigt att det inte var problem med bilder och w,formatet!

Priset på 14000 känns just nu som en övre gräns.

Vaio (sony) har en frestande 13,3" wxga som lockar men som kostar runt 17000,- ;/

13,3" skulle vara nära idealet som jag ser det just nu!

/Niclas,

Jag skulle lätt välja apples powerbook g4 på 12". Med studentrabatt riktigt prisvärd. En Mac är ju alltid en Mac.

Apple vs. PC är lite som L-optik mot t ex Sigma EX. Sigma presterar nästan lika bra, men visst tusan är det skillnad på känslan..

Hehe, ja det ligger mycket i det där du skriver.

Har länge kikat på Mac,s 12 och 14 tummare, skall du veta;)! Men jag känner nog att fördelarna med pc väger tungt, bara det att man har tillgång till vänner och åter vänners program och service väger tungt.

Den rena HAAALusten att köpa en Mac Powerbook 12" eller 14" finns helt klart! Övertyga mig gärna,,,

/Mvh Niclas,

Lite trist att datorvalet fortfarande handlar om tillgången till att kunna kopiera polarnas program,,, ett ganska märkligt och tyvärr vanligt sätt att välja dator........ Att möjligheten till stöld är det som är avgörande... :( :( vad är skillnaden till att köpa en billig dator av pundarna på plattan..

Jag är ingen moral mamma,, var bara tvungen att säga något..

Senast ändrad:
Frehar skrev:
Lite trist att datorvalet fortfarande handlar om tillgången till att kunna kopiera polarnas program,,, ett ganska märkligt och tyvärr vanligt sätt att välja dator........ Att möjligheten till stöld är det som är avgörande... :( :( vad är skillnaden till att köpa en billig dator av pundarna på plattan..

Jag är ingen moral mamma,, var bara tvungen att säga något..

Heehe,, ja och jag tror att ditt skrik blir som en lite sur fjärt i univeresum, typ:)!

Jag skrattar inte pga att jag lagens motståndsman utan för att jag helt enkelt ser många bekvämlighetsskäl att välja pc, 100% lagliga sådana.

/Niclas,

Ahaa, där ser man!
Läste Magnus Fröderberg (här på fs/tror han stavar så;) där han förklarade detta. Men han nämnde inget om det du säger.

Skall kika närmare på det!/Niclas,

Magnus är bara tekniknörd inom kameror.;)

Grejen är att Ibooken i princip klarar allt en Powerbook klarar. För att skilja dem åt så begränsar Apple vissa funktioner i Ibooken. Det som är dåligt med Apples 12":are är att skärmen inte är den bästa. Den duger, men inte mer. det tycks vara samma skärm i Ibook 12" som i Powerbook 12". Dessutom kan man inte få Ibook 12" med DVD-brännare.

Men å andra sidan kostar den hälften av vad en Powerbook 12" gör.. Dessutom funkar Screen spanning doctor riktigt bra.

OK, en Ibook G4 1.2Ghz med 768Mb RAM och en hårddisk på 80Gb. kostar 11341:- med studentrabatt via apples hemsida. Länken visade ett avbrutet köp, sorry..

Köper man ett 512Mb minne och pular i själv blir det lite billigare. Dessutom är det förmodligare ännu billigare via Mecenatrabatt..

80Gb hårddisk istället för 30Gb kostar 1000:- extra och är enligt mig LÄTT värt det.. 30Gb fyller man fort..

Ja, det var ett fint pris. Tackar för tipset!

Tror nog att 768Ram hade fungerat bra för mig just nu men frågan är hur jag tänker den dagen köpet blir av.

Ev, tänker jag spara ytterligare för att köpa lite "bättre" grejer,,

Jag skall fundera lite till på Mac tror jag;)

Mvh Niclas,

ANNONS
Götaplatsens Foto