Annons

Bästa Canon-verkstad?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jewster

Aktiv medlem
Jag har bestämt mig för att det inte håller längre och att jag nog måste skicka in kameran till verkstad. Har varit inne på Canons support-center på webben och fått en lista på licensierade verkstäder i Sverige:

Assist Workshop AB (Linköping)
Infocare Service AB (Växjö)
Intervision Visual Service AB (Malmö)
Intervision Visual Service AB (Stockholm)

RCC (Göteborg)


Undrar nu om det är någon av dessa som är ett bättre val än övriga (snabbare, billigare och pålitligare) enligt andra Canonisters erfarenheter.

Och när jag ändå har er på tråden: Problemet är att avtryckarknappen på min 40D verkar ha gett sig. Är väldigt seg och löser inte ut lika lätt som förr. Måste ibland börja om med nytt halvavtryck/fokus för att den ska ta bilden, och får också trycka väldigt hårt. När jag använder batterigrepp med vertikalutlösare är det inga problem så jag tror inte det är slutaren, utan själva knappen i sig.

Min fråga är, vad kan det kosta? Någon med erfarenhet om det?

/Jerry.
 

Wiking 1

Aktiv medlem
Jag har ingen aning om vilka som är bättre eller sämre av de du räknar upp. I höstas skickade jag dock min Canon till RCC. Kostnaden, leveranstiden och det utförda arbetet var utomordentligt bra.
 

Anders Östberg

Guest
RCC är bäst, av dom två jag provat vill säga, RCC och Intervision i Stockholm.

Sedan fanns InfoCare i Stockholm tidigare och dom var ren katastrof när jag testade med dom, men det ska väl i och för sig inte lasta andra verkstäder med samma namn.
 
Senast redigerad av en moderator:

Photosession

Aktiv medlem
Jag har döpt om InfoCare till Info"Dont"Care bara för att dom ger så dålig service och för att dom inte bryr sig om mig som kund.

Har bara hört gott om RCC och Intervision.
 

Kijana

Aktiv medlem
Min fråga är, vad kan det kosta? Någon med erfarenhet om det?

/Jerry.
Ja, jag har råkat ut för ungefär samma problem som du. Har kollat vad jag betalade för den reparationen på RCC, och det verkar ha gått löst på cirka 1200 kronor.

Brukar lämna in till RCC i Mölndal, beroende på att det är närmast men också på att de är väldigt trevliga. Dock, vid senaste tillfället skickade de kameran vidare till Växjö, och även det gick bra. Så jag kan inte bekräfta att Infocare skulle vara dåligt på service, men å andra sidan inte heller dementera det eftersom jag inte har haft någon direktkontakt med dem.
 

Per N

Aktiv medlem
Har visserligen bara skickat mitt till RCC, men de var väldigt bra. Skulle kalibrera en hus och två objektiv. Huset och ena objektivet gick på canons garanti men det andra gjorde de av goodwill som det stod i kvittot jag fick tillbaka sen! Sånt uppskattas väldigt mycket. Det enda jag betalade var 200 kronor i frakt.
 

Jewster

Aktiv medlem
Tack alla för era svar.
Ett snabbt överslag ger att RRC verkar vara ett pålitligt ställe. Nu är lådan packad och går med posten till dem imorgon. Nu får vi bara hoppas att det inte blir alltför dyrt.

/Jerry.
 

Jewster

Aktiv medlem
Uppdatereing av ärendet:

Återigen tack för era synpunkter. Men det spelade visst ingen roll. Jag skickade kameran till er favoritverkstad RCC, och de skickade den ändå vidare till den enligt enkäten sämsta verkstaden InfoCare.

Vi får se var detta slutar.
Fortsättning följer...
 

Jewster

Aktiv medlem
Slutrapport:
Har nu fått kameran åter från InfoCare i Växjö och de verkar efter en första testkörning ha gjort vad de skulle. Kostnad inkl frakten landade på 1174:- och det är väl helt OK antar jag.

Vill med detta bara ge InfoCare en tumme upp för servicen och återupprätta deras anseende något, om någon i framtiden skulle ha samma undring som jag och söker sig till denna tråd för svar.

Over and out!
 
ANNONS