Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
b&h usa
- Trådstartare micke54
- Start datum
vox2000
Aktiv medlem
micke54 skrev:
hej är på väg att skaffa mig en ny glugg undrar nu om det är någon har erfarenhet av b&h photo?
är dom pålitliga vad bör man tänka på gäller garantierna i sverige osv.
micke
Tja, om du söker i forumet får du upp trådar där det tex står att B&H är en av Amerikas största fotobutiker och det är världsgaranti på optik men inte kamerahus, du betalar skatt (11% tror jag) på grejer, som du inte får tillbaka på taxfreeblanketten och lite sånt.
Använd sökfunktionen!
landen
Aktiv medlem
Finns ju ingen som kan bevisa att du köpt gluggen där om du åker dit och tar med prylarna hem. Vet kompis som beställde en kikare för 3K den slank igenom utan några avgiften, medans en videokamera för 9K blev det skatt på. Dock billigare i slutändan. Räkna bara så att priset efter tull moms blir billigare än att köpa i Sverige så är dte ju lungt, allt annat blir ju bonus.
Ska du handla via nätet så finns mer info på tullverkets hemsida. Fast det är ganska fattigt, jag har även ringt dem och frågat angående om man har svinmycket dyr utrustning med hem. De hade inget bra svar på hur de behandlade sådant. De tyckte man skulle bära runt på kvitton till allt.
Annars så har jag bara hört bra om BH som företag, seriöst osv.
Ska du handla via nätet så finns mer info på tullverkets hemsida. Fast det är ganska fattigt, jag har även ringt dem och frågat angående om man har svinmycket dyr utrustning med hem. De hade inget bra svar på hur de behandlade sådant. De tyckte man skulle bära runt på kvitton till allt.
Annars så har jag bara hört bra om BH som företag, seriöst osv.