Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

back-up av XP mm i egen partition

Produkter
(logga in för att koppla)

Tibor

Aktiv medlem
Hej, jag har ominstallerat vår gamla dator för tredje gången på en månad. Av någon anledning kraschar den vid uppstart.
Jag har alla program i original med licens så det är inget större problem, men XP är första versionen utan SP2 och då tar det flera timmar att köra alla updateringar.

Nu har jag en fräsch "ren" dator och skulle villja göra en sådan back-up som brukar finnas på datorer när de kommer från leverantör i en egen partition eller helst på en extern HDD eller DVD.

Tips? Behöver ej vara gratisprogram. Kan gärna betala en slant bara den är bra och fungerar.

tack på förhand!
Tibor

Tibor skrev:
Hej, jag har ominstallerat vår gamla dator för tredje gången på en månad. Av någon anledning kraschar den vid uppstart.
Jag har alla program i original med licens så det är inget större problem, men XP är första versionen utan SP2 och då tar det flera timmar att köra alla updateringar.

Nu har jag en fräsch "ren" dator och skulle villja göra en sådan back-up som brukar finnas på datorer när de kommer från leverantör i en egen partition eller helst på en extern HDD eller DVD.

Tips? Behöver ej vara gratisprogram. Kan gärna betala en slant bara den är bra och fungerar.

tack på förhand!
Tibor

Ghost är en programvara som gör backup till lämpligt media. Den gör en exkat avbild av din installation och kan återställa den på 5-10 min. Leta på Ghost så hittar du den. Norton eller Symantec tror jag är tillverkaren. Fantastiskt bra produkt. Inte så extrem dyr heller för hemanvändare. Annars kan man köra virutella maskiner med VMware.... Det är coolt.

ANNONS
Götaplatsens Foto