Annons

Barn kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Maalse

Aktiv medlem
Har någon något tips på någon billig, enkel, tålig digital kamera som jag kan köpa till min 3-åriga son? Han vill ju ha min kamera hela tiden när jag fotar, vilket han inte får..... Tänkte det kunde vara kul om han kunde ha en egen kamera och leka med..

Min 3-åring har en liten digital (som jag vunnit) som inte duger längre, han kräver numer filmrulle när vi ska ut. Lät honom fota med en AV1 för på den är ju slutartiden bländarstyrd iaf, fast annars nöjer han sig bra med en gammal Agfa Klack (hittad på auktion för 20:-.) alternerat med att han får trycka på någon av mina ibland. Kan vara kul att framkalla rullarna ibland och de blir som de blir. Tror inte han varit gladare för en AF eller något annat iaf, det är tryckandet och siktandet/motivletandet han tycker är roligast, bilderna ritar han ändå gärna dit extra färg mm på eller klipper lite i då de är klara;) Slutresultatet verkar alltså inte vara det viktiga i det fallet.

Erkänner att jag inte tror på att investera ordentligt till en 3-åring. De växer fort så själv väntar jag med bättre inköp minst något år till.

Agfa CL18 kanskse. 640x480 pixlar och totalt 13 bilder. Rikata och knäpp, ladda över bilderna till datorn och titta.

ANNONS
Götaplatsens Foto